Kryzys wpłynął na graczy on-line

Recesja na rynku znajduje swoje odbicie we wszystkich dziedzinach życia. Miłośnicy rozgrywki on-line także zaczęli oszczędzać, a darmowe gry sieciowe cieszą się coraz większą popularnością.

Światowy kryzys ekonomiczny sprawił, że internetowi gracze coraz częściej poszukują darmowych form rozrywki. Sieciowi gracze wybierają gry pozbawione opłat, nawet jeśli się to wiąże z wyświetlaniem uciążliwych reklam. Wedle informacji serwisu comScore, w roku w 2008 w Stanach Zjednoczonych, liczba odwiedzających portale gier on-line wzrosła o 27 procent, osiągając w grudniu 86 milionów. Pomimo kryzysu gospodarczego, rynek gier on-line odnotował wyraźny wzrost, widać jednak większe zainteresowanie sieciowymi grami za które nie trzeba płacić.

Największy wzrost liczby odwiedzających odnotował serwis Yahoo! Games (skok o 20% do 19,5 miliona użytkowników), Videogames firmy Electronic Arts (21% w górę, 15,4 miliona użytkowników), oraz Disney Games (skok o 13% i 13,4 miliona użytkowników). Liczba odsłon reklam na sieciowych serwisach dla graczy zwiększyła się o 29%. W czasie kryzysu, gry casual stanowią alternatywę dla klasycznych gier i płatnej rozgrywki on-line. Najwięksi producenci gier komputerowych zwracają coraz większą uwagę na tę gałąź rynku.