Krótsze jest lepsze?

W tym tygodniu zostaną skrócone tekstowe, sponsorowane odnośniki, które pojawiają się podczas korzystania z wyszukiwarki Yahoo.

Liczba znaków zmniejszy się ponad dwukrotnie - ze 190 znaków, jakie oferowano dotychczas, do 70. Zmiany te spotkały się z pozytywnym przyjęciem rynku - napisał ClickZ.

Przedstawiciele branży reklamowej mówią, że standaryzacja z wyszukiwarką Google ułatwi zarządzanie sprzedażą słów kluczowych do reklam. Będzie można łatwiej i szybciej porównywać wyniki.

Działania takie cieszą także klientów. Noah Elkin - dyrektor ds. relacji branżowych w icrossing - twierdzi, że zmiany technologii muszą zmuszać użytkowników do szybszego myślenia i reagowania na wyniki wyszukiwania.

- Innym powodem zmian może być zamiar stworzenia reklamy bardziej czytelnej w odbiorze - dodaje Elkin. Natomiast Ben Perry - dyrektor programu płatnego wyszukiwaniu w iProspect - nadmienia, że Yahoo będzie teraz w stanie serwować więcej reklam na każdej stronie. A skutkiem tego może być potencjalny wzrost dochodu z tego typu reklam.

Dana Todd z firmy EVP of SiteLab International jest pewna, że powód zmian jest prosty - Yahoo zaczyna zdawać sobie sprawę, że reklamy w Google przynoszą prawie dwukrotnie lepsze efekty i dlatego skraca swoje - mówi.

***

Informację przygotowała Anna Sulewska-Toczyska