Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kontrowersyjny pakiet Cydoor w sieci QNET

QNET wprowadza możliwość reklamy na komunikatorach i programach P2P. Pakiet będzie nosił nazwę Cydoor.

Sama nazwa pakietu może budzić zdziwienie. Cydoor to program z pogranicza adware i spyware. Niektóre programy do wykrywania ukrytych aplikacji typu spyware identyfikują Cydoor jako szpiega. (program do jego usunięcia można załadować ze strony:

http://www.pcworld.pl/ftp/pc/programy/4628/Ad.Aware.SE.Personal.1.05.Update.html)

Program służy do przesyłania reklam dopasowanych do odbiorców i przy okazji zbiera o nich informacje. Oferta QNETU dotyczy wszystkich platform należących do sieci Cydoora.

Kolejną wątpliwość może budzić fakt, że reklamy mają być przesyłane na platformy, z których część budzi mieszane skojarzenia. KaZaa, iMesh, Morpheus to programy do wymiany plików w sytemie p2p. Tajemnicą poliszynela jest, że zazwyczaj wymienia się na nich pliki, lekceważąc prawa autorskie. Oczywiście większość z prawie stu witryn w pakiecie jest poza prawnymi podejrzeniami.

Sieć QNET reklamuje swój pakiet, powołując się na jego duży zasięg. Ma to być prawie 1 mln unikalnych użytkowników w wieku 18 - 35 lat i to stosunkowo trudno dostępnych. Klienci sieci mają możliwość wyboru formy reklam: dostępny jest banner, skyscraper, pop-up, pop-under. Cena pakietu jest bardzo konkurencyjna, bo wartość emisji 1 000 reklam czyli CPM, zaczyna się od kwoty 5,5 zł.