Kontrowersyjny pakiet Cydoor w sieci QNET

QNET wprowadza możliwość reklamy na komunikatorach i programach P2P. Pakiet będzie nosił nazwę Cydoor.

Sama nazwa pakietu może budzić zdziwienie. Cydoor to program z pogranicza adware i spyware. Niektóre programy do wykrywania ukrytych aplikacji typu spyware identyfikują Cydoor jako szpiega. (program do jego usunięcia można załadować ze strony:

http://www.pcworld.pl/ftp/pc/programy/4628/Ad.Aware.SE.Personal.1.05.Update.html)

Program służy do przesyłania reklam dopasowanych do odbiorców i przy okazji zbiera o nich informacje. Oferta QNETU dotyczy wszystkich platform należących do sieci Cydoora.

Kolejną wątpliwość może budzić fakt, że reklamy mają być przesyłane na platformy, z których część budzi mieszane skojarzenia. KaZaa, iMesh, Morpheus to programy do wymiany plików w sytemie p2p. Tajemnicą poliszynela jest, że zazwyczaj wymienia się na nich pliki, lekceważąc prawa autorskie. Oczywiście większość z prawie stu witryn w pakiecie jest poza prawnymi podejrzeniami.

Sieć QNET reklamuje swój pakiet, powołując się na jego duży zasięg. Ma to być prawie 1 mln unikalnych użytkowników w wieku 18 - 35 lat i to stosunkowo trudno dostępnych. Klienci sieci mają możliwość wyboru formy reklam: dostępny jest banner, skyscraper, pop-up, pop-under. Cena pakietu jest bardzo konkurencyjna, bo wartość emisji 1 000 reklam czyli CPM, zaczyna się od kwoty 5,5 zł.