Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Konsumenci szukają w sieci najlepszej ceny

Jak pokazuje raport DoubleClick Performics - oddziału znanej firmy, stworzonego w celu dostarczenia dokładnych narzędzi badawczych dla marketingu online, jeśli chodzi o zakupy w sieci konsumenci nie są wierni jednemu sklepowi ani określonej marce, ale krążą w poszukiwaniu najlepszej ceny.

Jak powiedział Stuart Frankel, prezes DoubleClick Performics: -- Jeśli chodzi o lojalność i programy promocyjne, nasze badanie pokazuje, że konsumenci najczęściej szukają najlepszej ceny. Siedmiu na dziesięciu konsumentów przeszukuje mnóstwo sklepów zanim dokona zakupu w takim, który oferuje najlepszą cenę.

Badanie wykazało, że 42% konsumentów przed dokonaniem zakupu używa porównywarki cen. 48% konsumentów określiło też swoją lojalność wobec kupców internetowych jako "coś związanego z reprezentowaną przez niego dobrą ceną, wysokim standardem obsługi klienta i zróżnicowaną ofertą produktów."

70% respondentów badania uczestniczy w jakimś programie lojalnościowym. 53% respondentów stwierdziła z kolei, że obniżki cen lub ekskluzywne oferty tylko dla członków programu są niezwykle ważnym czynnikiem programów lojalnościowych. Słaba obsługa klienta sprawia, że 41% konsumentów przestaje być lojalna wobec sklepu internetowego.

Konsumenci zaawansowani tzn. tacy, którzy należą do dwóch lub więcej programów lojalnościowych są mniej skupieni na cenie, a bardziej na poszerzeniu samego doświadczenia zakupów za pomocą nowych narzędzi i technologii.

Przy podejmowaniu decyzji o powrocie na konkretną stronę 56% stwierdziło, że bardzo ważną opcją jest tworzenie przez stronę profilu zachowań konsumenckich.

Modele kupowania różnią się ze względu na płeć, mężczyźni są zazwyczaj mniej lojalni, a kobiety częściej się rejestrują i większy wpływ wywiera na nie promocyjny newsletter.

Przynajmniej połowa przebadanych konsumentów wskazała na kupowanie przez siebie online odzieży, książek, płyt, sprzętu komputerowego i zabawek. Sporym czynnikiem, ciągle przyciągającym konsumentów do danego sklepu, jest też wg badania brak kosztów dostawy.

źródło: http://www.performics.com/

Tekst: Konrad Szlendak