Konsumenci niezadowoleni z bezpieczeństwa w Internecie

Według ostatniego raportu Gartner Inc rośnie liczba konsumentów niezadowolonych z poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez banki i sklepy internetowe. Hasła nie są już wystarczającym zabezpieczeniem - uważa większość z nich.

Niemal 60% z ponad 5000 ankietowanych dorosłych użytkowników Sieci jest zaniepokojona lub bardzo zaniepokojona poziomem bezpieczeństwa w serwisach online. Co więcej, ponad 80% badanych deklaruje że byłaby skłonna wybierać sprzedawców, oferujących coś więcej niż standardowy login i hasło.

Wśród technologii, które uważane są za najwygodniejsze badani wskazali głównie proste ale skuteczne mechanizmy takie jak odpowiedź na każdorazowo generowane przez serwer zapytanie (challenge-reponse) czy uwierzytelnienie za pomocą obrazków wybieranych przez użytkownika.

Mniejszym powodzeniem cieszyły się zaawansowane rozwiązania takie jak karty czipowe czy tokeny USB. Ankietowani podkreślali że potrzebne jest rozwiązanie dające dodatkowe zabezpieczenie, ale proste w użyciu i nie paraliżujące ich pracy w przypadku korzystania z obcego komputera, na przykład w kafejce internetowej.