Koniec Kozmo

Po trzech latach działalności, firma Kozmo oświadczyła, że zamierza wstrzymać świadczenie usług we wszystkich dziewięciu miastach, w których działała.

Dostawca, słynący z legionu pomarańczowych kurierów, dostarczających internetowe zakupy do klientów w ciągu godziny, jest kolejnym dotcomem, którego marzenia zostały przerwane przez fatalną sytuację na rynku.

Inwestorami Kozmo był m.in. Amazon, fundusz venture capital Flatiron Partners i producent kawy Starbucks.

W grudniu 2000 r. Kozmo oświadczyło, że inwestorzy obiecali zasilić firmę kwotą 30 mln USD. Ale w marcu b.r. okazało się, że zainwestują tylko 6 mln USD.

Według pewnych źródeł Kozmo wciąż ma pieniądze, ale zdecydowało się na zamknięcie firmy, aby móc zapewnić pracownikom wypłatę odpraw.

Porażka Kozmo nie jest odosobnionym przypadkiem na rynku dostawców online. Bezpośredni rywal Kozmo, nowojorska firma Urbanfecht, zawiesiła działalność jesienią 2000 r. Przestały działać również firmy takie jak Webvan, Streamline i ShopLink.

<i>Źródło: CNET.com</i>