Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Konferencja "e-commerceStandard 2009. Strategie na kryzys"

Już w przyszłym tygodniu, w dniach 17-18 września 2009 r. odbędzie się kolejna z cyklu e-commerce konferencja organizowana przez portal InternetStandard.pl. Tematem przewodnim tegorocznej konferencji są strategie rozwoju handlu internetowego w Polsce w okresie spowolnienia gospodarczego. Zaproszeni prelegenci i eksperci podpowiedzą jak pokonać bariery utrudniające efektywny rozwój biznesu w tym trudnym czasie oraz zdradzą jak kryzys przekuć w zysk.

Właściciele sklepów internetowych muszą dziś sprostać nie tylko trudnościom, jakie niesie z sobą spowolnienie gospodarcze, ale także rosnącym wymaganiom coraz bardziej świadomego i dojrzałego e-klienta. Nie należy zapominać o typowych dla e-commerce barierach utrudniających rozwój biznesu, a także o pojawiających się innowacjach i trendach spośród których coraz trudniej wybrać te optymalne, które efektywnie i szybko pozwalają zwiększać sprzedaż. Tegoroczna konferencja "e-commerceStandard 2009. Strategie na kryzys" pomoże poznać tajniki prowadzenia sklepu internetowego w niepewnym okresie spowolnienia gospodarczego oraz zobaczyć jak z kryzysem radzą sobie inni gracze.

Wśród prelegentów konferencji e-commerceStandard 2009 są wybitni eksperci i praktycy, którzy na przykładzie własnych doświadczeń pokażą nie tylko jak zneutralizować skutki kryzysu, ale również jak je efektywnie wykorzystać - zapowiada Agnieszka Świtkowska, menedżer konferencji i wydawca Internet Standard. Gościć będziemy przedstawicieli największych graczy rynkowych m.in. Annę Bogdańską (prezesa Merlin.pl), Jacka Denkowskiego (prezesa DomZdrowia.pl), Andrzeja Ponińskiego (prezesa DotPay), Tomasza Domżalskiego (członka zarządu EasyGo.pl i Wakacje.pl), jak i właścicieli niszowych, ale wielce interesujących inicjatyw: Virena Bhandari (właściciela Skarpetkowo.pl), Rafała Agnieszczaka (właściciela Bao.pl i prezesa zarządu, Fotka.pl), Tomasza Jaromina (współwłaściciela Intymnie.com), Jarka Czarnika (prezesa zarządu grupy meble.pl), którzy z sukcesem zarabiają w sieci.

Jak wynika z raportu "E-commerce 2009" opracowanego przez Internet Standard, którego premiera odbędzie się pierwszego dnia konferencji, wśród najważniejszych barier rozwoju handlu internetowego w Polsce są problemy logistyczne. W związku z tym jeden z tematycznych bloków naszej konferencji poświęcimy w całości zagadnieniom wsparcia technologicznego i logistycznego dla sklepów internetowych - mówi Agnieszka Świtkowska. Nasi prelegenci m. in. Rafał Brzoska (prezes zarządu, InPost.pl), Karol Dudij (dyrektor handlowy, Action ), Patrycja Gawarecka (dyrektor sprzedaży, AB), a także Leszek Kulbacki i Paweł Wierciński (RUCH) zaprezentują najnowsze rozwiązania magazynowo-transportowe, które efektywnie i szybko usprawniają realizację zamówień oraz przyczyniają się do zwiększenia przewagi konkurencyjnej sklepu.

Konferencja "e-commerceStandard 2009. Strategie na kryzys"
Problematyce barier występujących w okresie spowolnienia gospodarczego, które w znaczący sposób utrudniają rozwój branży e-commerce w Polsce poświęcony będzie także panel dyskusyjny. Dyskusja moderowana przez Michała Kreczmara (dyrektora wydawniczego ds. ecommerce i direct marketing, Gazeta.pl), w której udział wezmą: Rafał Agnieszczak (właściciel Bao.pl i prezes zarządu, Fotka.pl), Tomasz Jaromin (właściciel Intymnie.com), Adam Kwaśniewski (szef Grupy E-commerce, SMB) oraz Piotr Broniarczyk (CEO, Okazje.info) z pewnością dostarczy praktycznych rad i wskazówek pozwalających na przetrwanie w kryzysie, a nawet wykorzystanie go do umocnienia swej pozycji na rynku. Wśród zaproszonych na konferencję gości jest również Wojciech Kyciak, bloger, współator książki "Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy" który na podstawie swej działalności konsultingowej oraz długoletniej obserwacji rynku scharakteryzuje "10 grzechów głównych" polskich sklepów internetowych.

Domeną i wyróżnikiem wszystkich konferencji organizowanych przez Internet Standard jest nie tylko dostarczanie kompleksowej i użytecznej wiedzy z najwyższej półki, ale również prezentowanie najnowszych rozwiązań i trendów pojawiających się w branży. Tak będzie również w przypadku konferencji "e-commerceStandard 2009".

Wystąpienia drugiego dnia konferencji dotyczyć będą sposobów zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych zarówno przy wykorzystaniu standardowych i sprawdzonych metod (SEM, social marketing), jak i najnowszych trendów w tej dziedzinie. Wspólnie z naszymi prelegentami zastanowimy się jak nie popełnić błędu w promowaniu marki sklepu za pośrednictwem blogów i mikroblogów, na nowo odkryjemy potencjał społeczności oraz szczególną uwagę poświęcimy prezentacji produktów na witrynie e-sklepu (e-merchandising), a także usability - mówi Agnieszka Świtkowska. Zaproszeni eksperci od projektowania stron internetowych - Eryk Orłowski (offline.pl) i Wojciech Kuśmierek (UseLab.pl) przedstawią najważniejsze cechy dobrej witryny sklepu internetowego oraz - co przeprowadzimy po raz pierwszy - "na żywo" dokonają analizy użyteczności wybranych stron e-sklepów, które zostaną zgłoszone przez uczestników konferencji.

Nie zabraknie ciekawych case’ów obrazujących innowacyjne podejście do zdobywania klientów (webringi, sztuczna inteligencja, i in.), obecna będzie także tematyka pozyskiwania funduszy europejskich na rozwijanie e-biznesu.

Konferencja adresowana jest do właścicieli sklepów internetowych, osób odpowiedzialnych za planowanie strategii rozwoju oraz wdrażanie nowych kanałów sprzedaży, a także przedstawicieli branży marketingowej i logistycznej oraz producentów rozwiązań technologicznych wspierających e-commerce.

Szczegółowy program konferencji, sylwetki prelegentów, a także formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie konferencji e-commerceStandard 2009.