Konferencja adStandard 2011. link or like. Jaki trend zdominuje współczesną reklamę online?

Już w przyszłym tygodniu odbędzie się czwarta edycja konferencji Internet Standard - adStandard 2011 poświęconej nowym zjawiskom w reklamie internetowej. Zmiany sposobu komunikacji marketingowej, reklamowe wykorzystanie możliwości platform społecznościowych (social ads), reklama angażująca (engagement ads), nowe metody i narzędzia targetowania, sprzedaży i optymalizacji kampanii (real time bidding, demand side platforms, publishing yield optimizers), to niektóre z najważniejszych tematów, które zostaną omówione już 3-4 marca w Warszawie.

Konferencja adStandard 2011. link or like. Jaki trend zdominuje współczesną reklamę online?
- Wieloznaczny podtytuł konferencji zawierający się w haśle "Link or Like", pokazuje dwie możliwe ścieżki rozwoju reklamy internetowej. Czy współczesne przekazy reklamowe zostaną zdominowane reklamą w społecznościach, a miarą jej efektów będzie uzyskanie jak największej liczby like’ów, czy wraz z reklamą społecznościową rozwijać się będzie tradycyjna reklama display, kierująca na stronę producenta lub produktu? - to niektóre z pytań, na które będziemy się starali odpowiedzieć podczas konferencji - mówi Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard.

- Zdajemy sobie sprawę, że nowości w świecie reklamy takie jak real time bidding,ad exchange, yield optimizery czy geo-fancing lub gamifikacja dopiero do nas docierają - mówi Darek Sokołowski, business development director w Internet Standard - Warto jednak już teraz się na te zmiany przygotować i zobaczyć pionierskie działania firm z Polski i świata. Dawno nie działo się tak wiele na rynku reklamy online, którego wartość dodatkowo szybko rośnie, umożliwiając realizację coraz bardziej skomplikowanych działań marketingowych - dodaje.

W otwierającym konferencje bloku tematycznym poświęconym badaniom zaprezentujemy: wybrane fragmenty drugiej edycji raportu Internet Standard o reklamie internetowej. Co znajdzie się w tegorocznej publikacji? Najważniejsze dane o wartości i strukturze rynku reklamy online w Polsce i zagranicą, nowe trendy i zjawiska, które przyniósł 2010 rok, wyniki badania stosunku polskich internautów do różnych form reklamy w sieci, które zrealizowaliśmy wspólnie z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych (grupa Gemius SA).

- Polscy użytkownicy internetu nie przepadają za reklamą w tym medium, co potwierdza też nasze badanie - mówi Michał Grzechowiak, jeden z autorów raportu. - Na podstawie zebranych informacji możemy jednak odpowiedzieć na pytanie, jak warto się reklamować w sieci, aby nie zrazić internautów, a także jak projektować kreacje i jak używać poszczególnych form reklamy, aby osiągnąć największą skuteczność prowadzonych działań.

W raporcie znajdzie się także analiza efektywność reklamy internetowej według najpopularniejszych wskaźników (np. średnie CTRy), sprawdzimy również które formaty reklamowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród reklamodawców w Polsce i na świecie.

- W naszej publikacji znajdą się też wyniki badania polskich agencji interaktywnych, które przekazały nam sporo informacji o prowadzonych kampaniach w mediach społecznościowych - dodaje Michał Grzechowiak.

- Ponadto, na podstawie danych z systemu monitoringu reklamy internetowej AdReport pokażemy, którzy reklamodawcy byli najbardziej aktywni w polskiej sieci w 2010 r., w jakich serwisach najchętniej się promowali, przyjrzymy się też kreacjom reklamowym wykorzystanym w ich kampaniach.

Raport adStandard 2011, będzie dostępny w naszym serwisie już w połowie marca br.

Kolejną wartą uwagi prezentacją w bloku tematycznym dotyczącym badań będzie wystąpienie Piotra Kowalczyka, prezesa zarządu IAB Polska, który przedstawi najnowsze dane dotyczące wydatków na reklamę internetową w Polsce w 2010 w świetle badania IAB adEX.

W pierwszym dniu konferencji wiele prezentacji będzie poświęconych strategii największych rynkowych graczy, blok tematyczny o marketingu mobilnym, sporo o performance marketingu i reklamie kontekstowej. Marcin Skowroński, dyrektor pionu marketingu Onet, zaprezentuje temat "Display will be huge. Prawda, czy fałsz?". Reklama typu display przeżywa renesans, ale czy ten trend może się utrzymać? Jak w roku 2011 najlepiej dotrzeć do klientów? W prezentacji znajdzie się także temat związany z reklamą wideo jako środkiem komunikacji - poznamy główne szanse i zagrożenia wynikające z niej dla reklamodawców.

"Aż poleje się krew - czyli cała prawda o zmianach w display'u" - tak brzmi temat prezentacji o zmieniającym się świecie reklamy internetowej, który zaprezentuje Przemysław Bartkowiak, dyrektor sprzedaży pionu internet Agory. Dużo o tym, w jaki sposób rozumieć zachodzące zmiany na rynku i jak się do nich przygotować - obawiać się zmian czy je współtworzyć? Ecosystem 2.0 Poland, nowa definicja experta i analiza inwazji Google'a w display. Czy poleje się krew? Zobaczymy już pierwszego dnia adStandard.

W samo południe prezentacja przedstawicieli Wirtualnej Polski - Joanny Pawlak dyrektor pionu marketingu i sprzedaży i Jana Buze, kierownika działu akcji specjalnych, którzy zdradzą nam, kim jest i kim czasem bywa internetowy wydawca. Dowiemy się, na czym polega kontekstowe targetowanie reklamy i jak powinna wyglądać nowa komunikacja marketingowa. Zapowiadana przez prelegentów futurystyczna wizja przyszłości komunikacji marketingowej przy wsparciu technologii będzie na pewno atrakcyjną częścią tej prezentacji.

W kolejnym bloku tematycznym poświęconym Marketingowi mobilnemu prezentacje o tym, jak promować markę w mobile i jak wykorzystać potęgę mobilnego internetu - Jarosław Rzepecki, information architecture team leader, Hypermedia Isobar, oraz jak wykorzystać nowe możliwości geolokalizacji przy wykorzystaniu mobilnego internetu na przykładzie konkretnych kampanii - przedstawią Tomasz Samul, prezes zarządu i Lucjan Exner, dyrektor sprzedaży i marketingu, Mobilvi.

Czy sieci kontekstowe mają jeszcze przyszłość? To jedno z pytań, które spędza sen z powiek wielu marketerów. Bardzo ciekawie zapowiada się prezentacja Artura Banacha, prezesa NetSprint (właściciela marki Adkontekst), który przedstawi temat "Wszystko co chcielibyście wiedzieć o sieciach kontekstowych, a boicie się zapytać". Szykuje się potężna analiza rynku sieci kontekstowych i mnóstwo wiedzy o kluczowych innowacjach w tym typie reklamy.

Drugiego dnia prawdziwy hit! Nowe sposoby zakupu, targetowania i optymalizacji w wystąpieniu gościa specjalnego, Sachy Berlika (managing director, Mexad). Nasz gość pokaże prezentację na temat nowego ekosystemu reklamowego, który intensywnie rozwija się w USA i zyskuje na znaczeniu także w Europie. Czym jest szybko rosnący rynek aukcji w czasie rzeczywistym (RTB)? Kto może korzystać z giełd reklamowych (adEx)? Jak można zwiększyć skuteczność działań stosując zaawansowaną optymalizację czy targetowanie yield optimizers, creative optimizers, social targeting)? Nowy ekosystem jest bardzo skomplikowany i coraz bardziej opiera się na zaawansowanej technologii i automatyzacji. Zaraz po prezentacji Internet Standard planuje 15 minutową sesję pytań i odpowiedzi (Q&A) z Sachą, na temat najważniejszych trendów dotyczących zagadnień związanych nowym ekosystemem reklamowym.

Szczególnie ciekawie zapowiada się prezentacja "Klasyczne bannery OR engagement ads. Zmierzch klasycznej reklamy OR...", w której Olgierd Cygan, CEO/managing partner Digital One wyjaśni trendy na rynku reklamy i odpowie na pytania: czy social i engagement ads zastąpią tradycyjne przekazy reklamowe? Ile we współczesnej reklamie internetowej pozostaje kreatywnego myślenia, a na ile o efektach kampanii decydować będzie technologia targetowania i emisji reklam?

Maciej Wyszyński, Managing Director CEE sociomantic poruszy tematy dotyczące wartości indywidualnego użytkownika, do którego kierowany jest przekaz reklamowy w czasie rzeczywistym (Real Time Bidding) oraz gromadzeniu danych i targetowaniu kampanii (przy wykorzystaniu platform DSP, Proximity i AdEx).

Warto zwrócić uwagę na case studies o kampaniach społecznościowych, wideo i mobile. Już nie możemy się doczekać wystąpień Przemysława Pawlaka z Adv.pl, który przedstawi temat Augmented Reality (pol. rzeczywistości rozszerzonej) i case studies kampanii wykonanych w tej technologii. Przegląd najważniejszych trendów marketingowych 2011 zaprezentuje znana blogerka, Natalia Hatalska, która opowie o nowych trendach takich jak: grywalizacja, de-friending czy geo-fencing.

Wydarzenie zapowiada się znakomicie! Dwa dni Konferencji, ponad 30 prelegentów, ponad 20 prezentacji, ponad 200 uczestników. Podczas Konferencji Internet Standard niezwykle ważny jest networking, który umożliwia wymianę doświadczeń i wiedzy oraz przyczynia się do integracji branży reklamy online w Polsce. Konferencja adStandard odbędzie się 3-4 marca 2011 r. w Businessman Institute w Warszawie, a poprowadzą ją Agnieszka Świtkowska i Dariusz Sokołowski z Internet Standard.

Szczegółowy program konferencji, sylwetki prelegentów oraz formularz zgłoszenia znajdują się na stronie: Konferencja adStandard 2011.