Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Konferencja adStandard 2011. link or like. Jaki trend zdominuje współczesną reklamę online?

Już w przyszłym tygodniu odbędzie się czwarta edycja konferencji Internet Standard - adStandard 2011 poświęconej nowym zjawiskom w reklamie internetowej. Zmiany sposobu komunikacji marketingowej, reklamowe wykorzystanie możliwości platform społecznościowych (social ads), reklama angażująca (engagement ads), nowe metody i narzędzia targetowania, sprzedaży i optymalizacji kampanii (real time bidding, demand side platforms, publishing yield optimizers), to niektóre z najważniejszych tematów, które zostaną omówione już 3-4 marca w Warszawie.

Konferencja adStandard 2011. link or like. Jaki trend zdominuje współczesną reklamę online?
- Wieloznaczny podtytuł konferencji zawierający się w haśle "Link or Like", pokazuje dwie możliwe ścieżki rozwoju reklamy internetowej. Czy współczesne przekazy reklamowe zostaną zdominowane reklamą w społecznościach, a miarą jej efektów będzie uzyskanie jak największej liczby like’ów, czy wraz z reklamą społecznościową rozwijać się będzie tradycyjna reklama display, kierująca na stronę producenta lub produktu? - to niektóre z pytań, na które będziemy się starali odpowiedzieć podczas konferencji - mówi Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard.

- Zdajemy sobie sprawę, że nowości w świecie reklamy takie jak real time bidding,ad exchange, yield optimizery czy geo-fancing lub gamifikacja dopiero do nas docierają - mówi Darek Sokołowski, business development director w Internet Standard - Warto jednak już teraz się na te zmiany przygotować i zobaczyć pionierskie działania firm z Polski i świata. Dawno nie działo się tak wiele na rynku reklamy online, którego wartość dodatkowo szybko rośnie, umożliwiając realizację coraz bardziej skomplikowanych działań marketingowych - dodaje.

W otwierającym konferencje bloku tematycznym poświęconym badaniom zaprezentujemy: wybrane fragmenty drugiej edycji raportu Internet Standard o reklamie internetowej. Co znajdzie się w tegorocznej publikacji? Najważniejsze dane o wartości i strukturze rynku reklamy online w Polsce i zagranicą, nowe trendy i zjawiska, które przyniósł 2010 rok, wyniki badania stosunku polskich internautów do różnych form reklamy w sieci, które zrealizowaliśmy wspólnie z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowych (grupa Gemius SA).

- Polscy użytkownicy internetu nie przepadają za reklamą w tym medium, co potwierdza też nasze badanie - mówi Michał Grzechowiak, jeden z autorów raportu. - Na podstawie zebranych informacji możemy jednak odpowiedzieć na pytanie, jak warto się reklamować w sieci, aby nie zrazić internautów, a także jak projektować kreacje i jak używać poszczególnych form reklamy, aby osiągnąć największą skuteczność prowadzonych działań.

W raporcie znajdzie się także analiza efektywność reklamy internetowej według najpopularniejszych wskaźników (np. średnie CTRy), sprawdzimy również które formaty reklamowe cieszą się największym zainteresowaniem wśród reklamodawców w Polsce i na świecie.

- W naszej publikacji znajdą się też wyniki badania polskich agencji interaktywnych, które przekazały nam sporo informacji o prowadzonych kampaniach w mediach społecznościowych - dodaje Michał Grzechowiak.

- Ponadto, na podstawie danych z systemu monitoringu reklamy internetowej AdReport pokażemy, którzy reklamodawcy byli najbardziej aktywni w polskiej sieci w 2010 r., w jakich serwisach najchętniej się promowali, przyjrzymy się też kreacjom reklamowym wykorzystanym w ich kampaniach.

Raport adStandard 2011, będzie dostępny w naszym serwisie już w połowie marca br.

Kolejną wartą uwagi prezentacją w bloku tematycznym dotyczącym badań będzie wystąpienie Piotra Kowalczyka, prezesa zarządu IAB Polska, który przedstawi najnowsze dane dotyczące wydatków na reklamę internetową w Polsce w 2010 w świetle badania IAB adEX.

W pierwszym dniu konferencji wiele prezentacji będzie poświęconych strategii największych rynkowych graczy, blok tematyczny o marketingu mobilnym, sporo o performance marketingu i reklamie kontekstowej. Marcin Skowroński, dyrektor pionu marketingu Onet, zaprezentuje temat "Display will be huge. Prawda, czy fałsz?". Reklama typu display przeżywa renesans, ale czy ten trend może się utrzymać? Jak w roku 2011 najlepiej dotrzeć do klientów? W prezentacji znajdzie się także temat związany z reklamą wideo jako środkiem komunikacji - poznamy główne szanse i zagrożenia wynikające z niej dla reklamodawców.

"Aż poleje się krew - czyli cała prawda o zmianach w display'u" - tak brzmi temat prezentacji o zmieniającym się świecie reklamy internetowej, który zaprezentuje Przemysław Bartkowiak, dyrektor sprzedaży pionu internet Agory. Dużo o tym, w jaki sposób rozumieć zachodzące zmiany na rynku i jak się do nich przygotować - obawiać się zmian czy je współtworzyć? Ecosystem 2.0 Poland, nowa definicja experta i analiza inwazji Google'a w display. Czy poleje się krew? Zobaczymy już pierwszego dnia adStandard.

W samo południe prezentacja przedstawicieli Wirtualnej Polski - Joanny Pawlak dyrektor pionu marketingu i sprzedaży i Jana Buze, kierownika działu akcji specjalnych, którzy zdradzą nam, kim jest i kim czasem bywa internetowy wydawca. Dowiemy się, na czym polega kontekstowe targetowanie reklamy i jak powinna wyglądać nowa komunikacja marketingowa. Zapowiadana przez prelegentów futurystyczna wizja przyszłości komunikacji marketingowej przy wsparciu technologii będzie na pewno atrakcyjną częścią tej prezentacji.

W kolejnym bloku tematycznym poświęconym Marketingowi mobilnemu prezentacje o tym, jak promować markę w mobile i jak wykorzystać potęgę mobilnego internetu - Jarosław Rzepecki, information architecture team leader, Hypermedia Isobar, oraz jak wykorzystać nowe możliwości geolokalizacji przy wykorzystaniu mobilnego internetu na przykładzie konkretnych kampanii - przedstawią Tomasz Samul, prezes zarządu i Lucjan Exner, dyrektor sprzedaży i marketingu, Mobilvi.

Czy sieci kontekstowe mają jeszcze przyszłość? To jedno z pytań, które spędza sen z powiek wielu marketerów. Bardzo ciekawie zapowiada się prezentacja Artura Banacha, prezesa NetSprint (właściciela marki Adkontekst), który przedstawi temat "Wszystko co chcielibyście wiedzieć o sieciach kontekstowych, a boicie się zapytać". Szykuje się potężna analiza rynku sieci kontekstowych i mnóstwo wiedzy o kluczowych innowacjach w tym typie reklamy.

Drugiego dnia prawdziwy hit! Nowe sposoby zakupu, targetowania i optymalizacji w wystąpieniu gościa specjalnego, Sachy Berlika (managing director, Mexad). Nasz gość pokaże prezentację na temat nowego ekosystemu reklamowego, który intensywnie rozwija się w USA i zyskuje na znaczeniu także w Europie. Czym jest szybko rosnący rynek aukcji w czasie rzeczywistym (RTB)? Kto może korzystać z giełd reklamowych (adEx)? Jak można zwiększyć skuteczność działań stosując zaawansowaną optymalizację czy targetowanie yield optimizers, creative optimizers, social targeting)? Nowy ekosystem jest bardzo skomplikowany i coraz bardziej opiera się na zaawansowanej technologii i automatyzacji. Zaraz po prezentacji Internet Standard planuje 15 minutową sesję pytań i odpowiedzi (Q&A) z Sachą, na temat najważniejszych trendów dotyczących zagadnień związanych nowym ekosystemem reklamowym.

Szczególnie ciekawie zapowiada się prezentacja "Klasyczne bannery OR engagement ads. Zmierzch klasycznej reklamy OR...", w której Olgierd Cygan, CEO/managing partner Digital One wyjaśni trendy na rynku reklamy i odpowie na pytania: czy social i engagement ads zastąpią tradycyjne przekazy reklamowe? Ile we współczesnej reklamie internetowej pozostaje kreatywnego myślenia, a na ile o efektach kampanii decydować będzie technologia targetowania i emisji reklam?

Maciej Wyszyński, Managing Director CEE sociomantic poruszy tematy dotyczące wartości indywidualnego użytkownika, do którego kierowany jest przekaz reklamowy w czasie rzeczywistym (Real Time Bidding) oraz gromadzeniu danych i targetowaniu kampanii (przy wykorzystaniu platform DSP, Proximity i AdEx).

Warto zwrócić uwagę na case studies o kampaniach społecznościowych, wideo i mobile. Już nie możemy się doczekać wystąpień Przemysława Pawlaka z Adv.pl, który przedstawi temat Augmented Reality (pol. rzeczywistości rozszerzonej) i case studies kampanii wykonanych w tej technologii. Przegląd najważniejszych trendów marketingowych 2011 zaprezentuje znana blogerka, Natalia Hatalska, która opowie o nowych trendach takich jak: grywalizacja, de-friending czy geo-fencing.

Wydarzenie zapowiada się znakomicie! Dwa dni Konferencji, ponad 30 prelegentów, ponad 20 prezentacji, ponad 200 uczestników. Podczas Konferencji Internet Standard niezwykle ważny jest networking, który umożliwia wymianę doświadczeń i wiedzy oraz przyczynia się do integracji branży reklamy online w Polsce. Konferencja adStandard odbędzie się 3-4 marca 2011 r. w Businessman Institute w Warszawie, a poprowadzą ją Agnieszka Świtkowska i Dariusz Sokołowski z Internet Standard.

Szczegółowy program konferencji, sylwetki prelegentów oraz formularz zgłoszenia znajdują się na stronie: Konferencja adStandard 2011.