Koncern Yahoo idzie na wojnę!

Internetowy gigant Yahoo! zapowiedział, że aby zainteresować młodych ludzi wiadomościami ze świata, zatrudnił słynnego korespondenta wojennego Kevina Sitesa. Będzie on prowadził dziennik "Kevin Sites in the Hot Zone", gdzie zamieszczać będzie opowieści z miejsc, dotkniętych przez konflikty zbrojne.

Kevin Sites to doświadczony dziennikarz, od wielu lat publikujący teksty i fotoreportaże wojenne. Pracował między innymi dla CNN i NBC. Teraz, zatrudniony przez Yahoo!, odwiedzi ponad 30 objętych działaniami militarnymi miejsc w Afryce, Południowej Ameryce i na Bliskim Wschodzie. Jego reportaże będą połączeniem relacji w pierwszej osobie, korespondencji wojennych i czegoś na kształt programu "przygodowego". Według przedstawicieli Yahoo! zwiększy to zainteresowanie młodych polityką i publicystyką.

"Myślę, że dla młodych będzie to interesujące" - powiedział agencji Reuters Lloyd Braun, szef Yahoo!. "Można odczuć, że młode pokolenie potrzebuje możliwości wyrażenia swojego głosu i większej klarowności informacji" - dodał. "Obecnie większość wiadomości w sieci i telewizjach kablowych oglądana jest przez 50 - latków"

To pierwsze takie działania koncernu. Dotychczas skupiał się on przede wszystkim na publikacji treści, wytworzonych czy dostarczonych przez zewnętrznych partnerów. Przedstawiciele Yahoo! zapowiadają, że wkrótce zacznie produkować także inne, niż korespondencja wojenna, materiały.

Więcej informacji: Yahoo!