Komórkowe informacje

Operatorzy telefonii komórkowej mają nadzieję, że trwająca właśnie wojna w Iraku i związane z nim zapotrzebowanie na najświeższe informacje "z pola walki" wreszcie przekonają użytkowników telefonów do korzystania z "komórkowych" serwisów informacyjnych. Jak na razie, te optymistyczne prognozy potwierdza zachowanie klientów.

Potwierdzających tę tezę dowodów jest już sporo: największy włoski operator telefonii komórkowej, Telecom Italia Mobile, poinformował, że od czasu rozpoczęcia konfliktu zainteresowanie klientów serwisami informacyjnymi wzrosło dwukrotnie. Podobną tendencję zaobserwowali również operatorzy w Azji i USA - przykładem może być chiński serwis Sohu.com, który w ciągu pierwszych dni wojny zdobył aż 18 tys. nowych użytkowników (Sohu.com umożliwia posiadaczom telefonów subskrybowanie informacyjnego serwisu SMS'owego).

Wyraźny wzrost zainteresowania komórkowymi serwisami informacyjnymi widać również w USA - rzecznik firmy Verizon Wireless poinformował, że liczba osób, które zapisują się na serwisy informacyjne o tematyce związanej z wojną czy terroryzmem, rośnie ostatnio wyjątkowo dynamicznie (rzecznik mówił o "tysiącach nowych subskrybentów dziennie").