Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Komórkowe Eldorado

Jak donosi raport opublikowany przez Dataquest Inc, sprzedaż telefonów komórkowych na świecie w trzecim kwartale tego roku wzrosła o 7,8% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2001. W okresie tym sprzedano łącznie 104,3 mln aparatów komórkowych.

Palmę pierwszeństwa, pod względem ilości sprzedanych telefonów, dzierży Nokia. Fiński producent zanotował w III kw. br. 13,5% wzrost w stosunku do trzeciego kwartału 2001 r. i sprzedał prawie 37,5 mln aparatów. Udział tej firmy w rynku wzrósł natomiast z 34,1 do 35,9%.

Na drugim miejscu znalazła się Motorola, która w trzecim kwartale osiągnęła w stosunku do roku ubiegłego 2,4-proc. wzrost, sprzedała niewiele ponad 15 mln aparatów i zanotowała 14,4-proc. udział w rynku.

Z kolei Samsung sprzedał nieco ponad 11 mln. telefonów i zdobył 10,6% udział w rynku, notując znaczący, bo aż 52,4% wzrost sprzedaży w porównaniu z trzecim kwartałem 2001. Na czwartym miejscu znalazł się Siemens który sprzedał ponad 8,1 mln aparatów, zanotował 13% wzrost i 7,8% udział w rynku. Z kolei aparaty marki Sony Ericsson, których sprzedało się bez mała 5 mln, o 30,4% mniej niż przed rokiem, miały 4,8% udział w rynku.