Komórkowa reklama

Jeden milion wiadomości tekstowych wysyłanych co godzina przez użytkowników telefonów komórkowych w Wielkiej Brytanii zwrócił uwagę domów medialnych na system SMS.

Mobile Data Association prognozuje, że latem liczba SMS-ów wysyłanych miesięcznie osiągnie liczbę 1 mld i przyniesie operatorom sieci komórkowych 1,5 mld USD rocznie.

Rozwija się rynek serwisów obsługiwanych przez system. Firma Teletext wysyła 150 tys. sportowych i finansowych informacji miesięcznie i zamierza sprzedawać usługi reklamowe stacjom telewizyjnym, które jako jedne z pierwszych przedsiębiorstw dostrzegły szansę wykorzystania systemu SMS jako medium reklamowego.

ITV, Channel 5 i E4 w ciągu ostatnich dwóch tygodni rozpoczęły kampanię swoich programów z wykorzystaniem systemu SMS. Producent artykułów spożywczych Mars natomiast, zaczął oferować melodię swojego telewizyjnego spotu reklamowego do darmowego „załadowania” na telefony komórkowe.

SMS-y są szczególnie popularne pośród brytyjskich nastolatków i młodych ludzi pomiędzy 20 a 30 rokiem życia. 14-16-latki w Wielkiej Brytanii wysyłają średnio trzy wiadomości tekstowe dziennie. Popularność tego systemu pozostaje w kontraście ze słabym rozwojem serwisów WAP.