Kolejny muzyczny sklep w Europie

Firma RealNetworks poinformowała o planach uruchomienia europejskiej wersji internetowego serwisu muzycznego Rhapsody. Ma to nastąpić w drugim kwartale 2004 r.

Klienci, korzystający z Rhapsody w USA, mogą odsłuchiwać ok. 385 tys. utworów (za pośrednictwem strumieniowej transmisji dźwięku) i pobierać ok. 275 tys. piosenek. Za możliwość korzystania ze zbioru nagrań trzeba płacić 9,95 miesięcznie i, dodatkowo, 79 centów za każdy pobrany plik audio. Z wypowiedzi przedstawicieli RealNetworks wynika, że podobny cennik zostanie wprowadzony również w Europie.

Wiadomo już, że europejską wersję swojego serwisu muzycznego przygotowują również: koncern Apple (jego iTunes Music Store odniósł w USA ogromny sukces) oraz Roxio (który jest o krok od uruchomienia nowej, płatnej wersji Napstera). Ze zdawkowych na razie informacji o tych projektach wynika, że będą one dostępne w Europie w połowie przyszłego roku (podobnie jak Rhapsody).

Więcej informacji:

http://www.listen.com/