Kolejny etap walki ze spamem

“Przestań odpowiadać spamerom” – pod takim hasłem rozpoczęła się w piątek akcja przeciwko tym, którzy rozsyłają niechciane wiadomości. Akcję zainicjowało Australijskie Stowarzyszenie Przemysłu Internetowego przy wsparciu Mircosoftu, Yahoo! oraz AOL.

Zadaniem akcji jest zwiększenie wśród internautów świadomości tego, czym jest spam i w jaki sposób należy się przed nim bronić. Zdaniem Stowarzyszenia, najlepszą metodą na fale niechcianych wiadomości jest nie reagowanie na nie, a przede wszystkim nie korzystanie z przesyłanych ofert handlowych.

”Wystarczy, że niewielka ilość osób odpowie na ofertę przesłaną przez Internet, a spamerzy już wychodzą na swoje, bo przecież koszty przesłania oferty przez Internet są minimalne” - skomentowała Kaye Stearman, rzecznik prasowa organizacji Consumers International.

Największe firmy branży internetowej, które udostępniają użytkownikom konta pocztowe – Yahoo! AOL oraz Microsoft wyraziły bardzo duże zaangażowanie w walke ze spamem. W ostatnich miesiącach w serwisach pocztowych wszystkich trzech firm pojawiły się filtry antyspamowe. W ten sposób dostawcy kont pocztowych chcą chronić swoich klientów i jednocześnie swoje serwery przed powodzią spamu.

Więcej informacji:

http://www.spamcampaign.net

http://www.iia.net.au/