Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kolejna reorganizacja w Yahoo

Na najwyższych stanowiskach w Yahoo ponownie dokonano zmian osobowych. Borykający się z problemami gigant internetowy zmienia strukturę organizacyjną by zwiększyć wpływy ze sprzedaży reklam, głównego źródła przychodów firmy.

Susan Decker, prezes Yahoo, w notce rozesłanej do pracowników poinformowała, że główny dyrektor sprzedaży odchodzi z firmy oraz, że zostanie powołany nowy międzynarodowy dział sprzedaży.

W ciągu ostatnich 10 miesięcy, zmiany na szczycie stały się normą w firmie, która musi walczyć nie tylko ze swoim największym rywalem Google, ale także z prężnie rozwijającymi się start-upami. Największą bolączką firmy są niesatysfakcjonujące inwestorów wyniki finansowe.

Brian Bolan, analityk finansowy z Jackson Securities, spodziewa się, że w połowie października Yahoo dokona jeszcze jednej dużej zmiany na wysokim stanowisku. Zgodnie z zapowiedzią, od połowy lipca, przez 100 dni firma chce poddać ocenie cały top-management.

- Decyzja Yahoo, by ogłosić pewne zmiany już teraz, a nie po zapowiadanych 100 dniach, pokazuje, że zarząd stara się robić wszystko by naprawić swoje błędy - uważa Bolan.

Dwa miesiące temu, Jerry Yang, jeden z założycieli Yahoo, zastąpił na stanowisku CEO Terry'ego Semela. Z kolei Susan Decker, przez wiele lat dyrektor finansowy firmy, objęła funkcję prezesa (ang. president). Ta zmiana była spowodowana przede wszystkim niezadowoleniem inwestorów z poczynań poprzedniego zarządu.

Semel musiał zrezygnować z dwóch powodów: Yahoo miało profity nieporównywalne z Google, jeśli chodzi o reklamę PPC, spółka straciła także szansę na rozwijających się gałęziach rynku: serwisach społecznościowych i wymianie wideo - Yahoo do tej pory nie ma silnego serwisu w tych obszarach.

W tydzień po rezygnacji Semela, Yahoo połączyło w amerykańskim oddziale działy sprzedaży reklamy graficznej i w wyszukiwarce. Dzięki temu zabiegowi, stali klienci kupujący reklamy graficzne Yahoo mają zostać przekonani do reklam w wyszukiwarce.

Siedem miesięczny wcześniej, w grudniu, Semel dokonał dużej reorganizacji w firmie, tworząc trzy jednostki biznesowe, z których każda jest odpowiedzialna za jeden z obszarów działalności Yahoo: klientów, reklamodawców i wydawców. Także wtedy Semel zapowiedział, że z firmy odchodzi Dan Rosensweig, dyrektor finansowy. Te decyzje nie spowodowały jednak więskszych zmian i Semel był zmuszony do rezygnacji.