Kobiety zdobywają Internet

Jak podaje Puls Biznesu, kobiety stanowią już ponad 50% wszystkich internautów. "To naturalny efekt wzrostu poczucia własnej tożsamości kobiet. Internet jest pierwszym elementem zmian, które ukazuje pewien trend w społeczeństwie. Dynamiczny rozwój blogów prowadzonych przez kobiety nie sposób porównać z niczym innym" - mówi socjolog Anna Waliszewska.

Jak podaje Puls Biznesu, kobiety stanowią już ponad 50% wszystkich użytkowników Sieci.

I wbrew stereotypom w zakres ich zainteresowań nie wchodzą wyłącznie strony o tematyce kulinarnej. Kobiety wyjątkowo aktywnie uczestniczą w serwisach społecznościowych, dynamicznie tworzą własne blogi i chętnie udzielają się na stronach poświęconych rozwojowi osobistemu.

"To naturalny efekt wzrostu poczucia własnej tożsamości kobiet. Internet jest pierwszym elementem zmian, który ukazuje pewien trend w społeczeństwie. Dynamiczny rozwój blogów prowadzonych przez kobiety nie sposób porównać z niczym innym. Mimo wielu rządowych deklaracji i zapewnień często kobiety i tak natrafiają na szklany sufit w swojej karierze. A Internet nie ogranicza lecz daje możliwość powiedzenia czegoś więcej. Bez względu czy jest to mądre, czy ciekawe, w każdym momencie mogą się tym podzielić i z chęcią to robią" - mówi dla PC World Anna Waliszewska, socjolog zajmująca się społeczno-kulturową tożsamością płci.

Przedstawiciel portalu o2.pl Magdalena Pułtorak przyznaje, że takie portale jak snobka.pl, kafeteria.pl, 28dni.pl, hormonki.pl i luxlux.pl chętniej odwiedzają kobiety niż mężczyźni. Oczywiście jest to związane z tematyką poszczególnego serwisu, jednak i na inne strony dotychczas określane jako "męskie", kobiety również chętnie zaglądają. Dodatkowo, według analityków finansowych, najwyższy czas, aby skierować do nich akcje marketingowe w Internecie. Przewidują oni, że kobiety mogą skutecznie wpłynąć na kształt i obraz e-commerce.

"U kobiet widać podobne symptomy jak kilka lat temu u mężczyzn - chęć poznania, może nawet podboju lub zdobycia dla siebie pewnej strefy. Nie można powiedzieć, że kobiety dopiero odkrywają czym jest Internet. Jednak zdecydowania można uznać, że zaczynają go doceniać i wykorzystywać do własnych celów" - dodaje Anna Waliszewska