Kobiety nie lubią YouTube?

Korzystające z Internetu kobiety zdecydowanie rzadziej od mężczyzn oglądają online filmy wideo - wynika z badań przeprowadzonych przez analityków firmy eMarketer, których wyniki opublikowano w serwisie Reuters.co.uk.

Z przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych badań wynika, że z 97 milionów kobiet, które korzystają tam z Internetu, tylko 66% ogląda online filmy wideo. Jest to gorszy o 12 procent wynik w porównaniu do mężczyzn. "Mężczyźni są bardziej podatni na bodźce wizualne od kobiet, które preferują komunikację słowną lub pisemną" - tłumaczy Debra Aho Williamson, analityk eMarketera i autorka raportu.

"Kobiety prawdopodobnie używają Internetu głównie aby pozałatwiać różne sprawy, natomiast mężczyźni traktują go często jako źródło dobrej zabawy. Filmy umieszczane w serwisie youtube.com są często po prostu głupie i być może kobiety nie chcą marnować czasu na ich oglądanie" - dodaje.

Wyniki te są nieco zaskakujące - szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, iż kobiety oglądają więcej telewizji. Pokazane dysproporcje nie mają jednak trwać długo. Do 2011 roku bowiem różnica pomiędzy płciami ma zmaleć zaledwie do 4,2 procenta (kobiety - 84,6 %, mężczyźni - 88,8 %).

Więcej informacji.