Klienci internetowych serwisów muzycznych są bardzo wybredni

Zdecydowana większość oferowanych przez internetowe serwisy muzyczne plików audio nie cieszy się zainteresowaniem ze strony klientów - wynika z najnowszego raportu przedstawionego przez MCPS-PRS Alliance.

Obecnie w internetowych serwisach muzycznych znajduje się w sumie około 13 milionów plików audio. Jak wynika z najnowszego raportu przedstawionego przez głównego ekonomistę firmy MCPS-PRS Alliance - Willa Page'a - w 2008 roku tylko niespełna 3 miliony utworów cieszyło się zainteresowaniem ze strony klientów (wśród pozostałych 10 milionów plików, żaden nie znalazł nabywcy).

Analitycy MCPS-PRS Alliance twierdzą ponadto, że aż 80% przychodów zostało wygenerowanych przez zaledwie 52 tysiące plików. Zdaniem Willa Page'a, wynik ten potwierdza zaprezentowaną kilka lat temu przez Chrisa Andersona teorię "długiego ogona". Nawiązuje ona do badań włoskiego ekonomisty Vilfredo Pareto, który obliczył, iż 80 procent całego majątku jego ojczyzny znajduje się w rękach 20 procent obywateli.