Kinomaniak.pl wchodzi na New Connect, inwestuje w gry online i usługi mobilne.
-
- Konrad Budek,
- 09.03.2012, godz. 14:00
Kinomaniak.pl, spółka ze stajni TRO Media, pozyskała z prywatnej oferty 560 tys. złotych, które przeznaczy na rozszerzenie działalności, między innymi inwestycje w gry MMO i aplikacje mobilne.
Polecamy:

MatCinema, filmowe MMO od Kinomaniak.pl
Uzyskane środki firma przeznaczy na inwestycje, między innymi w zintegrowaną z portalami społecznościowymi Facebook i Google+ przeglądarkową grę MMO.
"Gracz będzie miał za zadanie prowadzić własne kino, będzie to symulacja ekonomiczna"- ujawnia Wojciech Szydłowski, dyrektor generalny kinomaniak.pl. Gra MatCinema będzie dostępna bezpłatnie, choć będzie można wykupić konto premium oferujące rozmaite ułatwienia i bonusy dla gracza.
Kluczem do sukcesu mają być zyski wirtualnego kina gracza oparte o prawdziwe wyniki ekonomiczne wyświetlanych filmów. Kinomaniak.pl już teraz publikuje szeroki wachlarz informacji na temat filmów, między innymi ich wyniki finansowe, ścieżki dźwiękowe i dane na temat aktorów. Jeśli testy wypadną pozytywnie, gra trafi na polski rynek w trzecim kwartale 2012r., później będzie wprowadzana na rynek międzynarodowy.
Mobilne usługi dla kin
Kinomaniak.pl planuje także poszerzyć ofertę dla kin, zarówno sieciowych gigantów w rodzaju Cinema City, jak i lokalnych, niezależnych graczy. Firma zamierza przygotować aplikację mobilną wykorzystującą geolokalizację, która pozwoli znaleźć najbliższe kino i przejrzeć jego ofertę. Portal oferuje też nowe metody zakupu biletów online.
Niski zysk w 2011 roku spowodowany inwestycjami
Kinomaniak.pl wypracował w 2011 roku zysk netto w wysokości 14 tysięcy zł, co ma związek z dużymi inwestycjami. Rok 2012 ma być zdecydowanie lepszy. Według szacunków sprzedaż wzrośnie z 2,45 mln zł w 2011 do 3,9 mln zł, a zysk netto ma wynieść 0,8 mln złotych.