Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Kinomaniak.pl wchodzi na New Connect, inwestuje w gry online i usługi mobilne.

Kinomaniak.pl, spółka ze stajni TRO Media, pozyskała z prywatnej oferty 560 tys. złotych, które przeznaczy na rozszerzenie działalności, między innymi inwestycje w gry MMO i aplikacje mobilne.

Dzisiaj na New Connect debiutuje Kinomaniak.pl. "Pieniądze z emisji pozwolą na dywersyfikację działalności firmy i pozyskanie nowych źródeł przychodów z takich obszarów jak usługi dla kin, sklep internetowy z gadżetami filmowymi czy gra MMO o tematyce filmowej" - tłumaczy Marcin Misztal, prezes TRO MEDIA.

MatCinema, filmowe MMO od Kinomaniak.pl

Uzyskane środki firma przeznaczy na inwestycje, między innymi w zintegrowaną z portalami społecznościowymi Facebook i Google+ przeglądarkową grę MMO.

"Gracz będzie miał za zadanie prowadzić własne kino, będzie to symulacja ekonomiczna"- ujawnia Wojciech Szydłowski, dyrektor generalny kinomaniak.pl. Gra MatCinema będzie dostępna bezpłatnie, choć będzie można wykupić konto premium oferujące rozmaite ułatwienia i bonusy dla gracza.

Kluczem do sukcesu mają być zyski wirtualnego kina gracza oparte o prawdziwe wyniki ekonomiczne wyświetlanych filmów. Kinomaniak.pl już teraz publikuje szeroki wachlarz informacji na temat filmów, między innymi ich wyniki finansowe, ścieżki dźwiękowe i dane na temat aktorów. Jeśli testy wypadną pozytywnie, gra trafi na polski rynek w trzecim kwartale 2012r., później będzie wprowadzana na rynek międzynarodowy.

Mobilne usługi dla kin

Kinomaniak.pl planuje także poszerzyć ofertę dla kin, zarówno sieciowych gigantów w rodzaju Cinema City, jak i lokalnych, niezależnych graczy. Firma zamierza przygotować aplikację mobilną wykorzystującą geolokalizację, która pozwoli znaleźć najbliższe kino i przejrzeć jego ofertę. Portal oferuje też nowe metody zakupu biletów online.

Niski zysk w 2011 roku spowodowany inwestycjami

Kinomaniak.pl wypracował w 2011 roku zysk netto w wysokości 14 tysięcy zł, co ma związek z dużymi inwestycjami. Rok 2012 ma być zdecydowanie lepszy. Według szacunków sprzedaż wzrośnie z 2,45 mln zł w 2011 do 3,9 mln zł, a zysk netto ma wynieść 0,8 mln złotych.