Kelkoo Polska?

O Kelkoo

Dziś liczba wszystkich europejskich użytkowników Kelkoo, korzystających ze wszystkich wersji językowych wynosi łącznie 20 mln unikalnych użytkowników. Oznacza to, że od 2004 r. zmniejszyła się ona o ponad o 1/3 (z 32 mln). Są to wewnętrzne dane serwisu.

Załóżmy jednak, że Kelkoo wejdzie do Polski. Co ciekawego i wyróżniającego mógłby zaproponować ten serwis polskiemu konsumentowi?

Na niektórych rynkach Kelkoo oferuje dodatkowe usługi, jak Kelkoo Cashback, Kelkoo Mobile i Voucher Codes. Dostępny w Wielkiej Brytanii program "Kelkoo Cashback", daje klientom możliwość otrzymania do 25 proc. zwrotu kosztów za znaleziony za pomocą Kelkoo i kupiony w sklepie partnera towar. W program zaangażowanych jest ok. 500 sklepów.

Z Kolei "Kelkoo Voucher Codes" pozwala sprzedającym rekomendować niektóre oferty za pomocą promocji cenowych, dając jednocześnie klientom możliwość uzyskania lepszej ceny za zakupy online. Klient może zacząć swoją przygodę z porównywarką od działu z promocjami, gdyż "Vouchers & coupons" to oddzielna kategoria zakupowa w Kelkoo.

"Kelkoo Mobile" to standardowy już dostęp do kompletnej bazy produktów poprzez telefon komórkowy.

Kelkoo Polska?

- "Kolejnym istotnym czynnikiem składającym się na sukces Kelkoo jest zrozumienie, że najlepsze zakupy nie wiążą się wyłącznie z uzyskaniem najniższych cen za produkty. Klienci poszukują także najlepszej jakości obsługi oraz wartościowego produktu" - mówi Cristina Rebollo PR Director, Kelkoo. Aby osiągnąć ten drugi aspekt udanych zakupów, Kelkoo umożliwia dodawanie przy produktach recenzji, a przy sklepach dodatkowo ocen cząstkowych - dostępność towaru, obsługa klienta, jakość przesyłki. Oprócz tej dosyć standardowej (czyli powszechnie stosowanej w Polsce) formy sprawdzania wiarygodności sklepów, Kelkoo podaje też, które sklepy należą do programów ISIS (Internet Shopping Is Safe) oraz IDIS (Internet Delivery Is Safe). Sklepy należące do tych programów są na bieżąco monitorowane przez stowarzyszenie IMRG (Interactive Media in Retail Group) np. pod kątem tego, czy płacą VAT lub odpowiednio chronią dane swoich klientów.

Innym wartym opisania rozwiązaniem jest program partnerski. Kierowany jest on do właścicieli serwisów internetowych, którzy zgodzą się promować Kelkoo i opiera się on na podobnych zasadach, co programy partnerskie polskich porównywarek cen. Partner otrzymuje prowizję od użytkownika, który z jego strony przejdzie do Kelkoo, a stamtąd na stronę współpracującego z porównywarkę sklepu. Uczestnictwo w programie partnerskim możliwe jest za pośrednictwem różnych API (które zdefiniować można tak, by wyświetlały np. tylko produkty niektórych sprzedawców) lub też po zintegrowaniu swojej strony z Kelkoo.

Kelkoo promuje swój serwis m.in. poprzez organizowanie wewnętrznych konkursów, gdzie za dobrą odpowiedź na pytanie można wygrać np. film na DVD lub iPod Nano.