Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Karuzela z prezesami

ComArch szykuje kolejną wymianę w składzie zarządu Interii w ciągu ostatnich dwóch lat. Portal ma pójść nową drogą, bliższą linii akcjonariusza. Jak tłumaczy Grzegorz Błażewicz, jeszcze dyrektor marketingu ComArchu, a już niedługo nowy prezes Interii, wyzwaniem dla spółki internetowej mają być działania badawczo-rozwojowe i większe wykorzystanie synergii z ComArchem. Interia nadgryzana przez działania o2.pl i z dystansem do WP i Onetu ma znaleźć swój nowy sposób bycia.

Karuzela z prezesami
Obecni szefowie Interii nie kryją zaskoczenia decyzją akcjonariusza, podobnie jak kandydat na prezesa.

Jestem mile zaskoczony i świadomy odpowiedzialności - mówi dla Internet Standard Grzegorz Błażewicz, przyszły prezes portalu. Pytany o powód wyboru jego kandydatury, tłumaczy: Myślę, że jest to wynik ciężkiej pracy w ComArchu, bardzo dużo wysiłku włożonego w budowanie tej firmy i przyzwoite efekty pracy. Mam duży szacunek do tego, co zrobił w portalu aktualny prezes Jacek Pasławski.

Zmiana w zarządzie ma przynieść nową strategię rozwoju portalu. Interia jest w dobrej sytuacji finansowej, potrzebuje jednak skuteczniejszego modelu biznesowego, co związane jest z faktem, że portale na rynku internetowym tracą powoli udziały - wskazuje Błażewicz - Interia jest dojrzała i musi jasno wybrać swoją drogę rozwoju. Jest jak maturzystka, która doskonale zdała maturę, a teraz musi wybrać studia, żeby w jak najlepszy sposób wykorzystać swój potencjał.

Błażewicz ocenia, że obecnie wszystkie portale działają tak samo, wprowadzają podobne, nowe funkcjonalności, czego efektem jest status quo i praktycznie niezmienna od 2 lat pozycja wszystkich polskich portali internetowych.

Grzegorz Błażewicz o strategii Interii

Grzegorz Błażewicz

Wyzwaniem dla Interii są działania badawczo-rozwojowe i szeroko pojęta działalność innowacyjna, oparta o jasny model dostarczania nowych pomysłow i tworzenia nowych konceptów na produkty i usługi. Interia powinna być portalem innowacyjnym technologicznie z wykorzystaniem synergii którą daje Comarch oraz traktowaniem jej jako podstawy do tworzenia i dzielenia się kreatywną treścią. Bardzo zależy nam na bliskiej współpracy z drugim z akcjonariuszy - z RMF FM.

Zgodnym zdaniem Błażewicza i Pasławskiego, Interia na tle innych portali traci najmniej udziałów w rynku.

Interia to wciąż portal numer trzy w rankingach, ale ma z kim walczyć. O2.pl z nami mocno konkuruje - zaznacza Jacek Pasławski - Wzbogaca serwisy, przejmuje. Traktujemy ich poważnie, choć oni mają inny sposób budowania biznesu. Zresztą w tej chwili o wiele łatwiej mniejszym podmiotom jest wejść na rynek internetowy. Problemem staje się to, że takie serwisy muszą szybko zacząć na siebie zarabiać, a z tym jest różnie.

Na pytanie, dlaczego akcjonariusz zdecydował się odwołać Jacka Pasławskiego, Grzegorz Błażewicz nie jest w stanie odpowiedzieć. Próbowaliśmy zapytać o to profesora Filipiaka, prezesa ComArchu, ale jest niedostępny do połowy tygodnia. Sam Pasławski sprawy nie komentuje.

Interia na pewno z telewizją

Tymczasem trwają dyskusje między obecnym zarządem Interii a nowymi kandydatami na temat aktualnie prowadzonych projektów w portalu.

W tej chwili rozmawiam z członkami zarządu o tym, jakie są potrzeby w spółce, co można robić lepiej - mówi Błażewicz - Interia ma bardzo dużo świetnych pomysłów, pozostaje kwestia, jak te pomysły obrócić w konkretne produkty, w taki sposób, aby przynosiły zyski dla spółki. Strategiczna tutaj jest kwestia zarządzania projektami i nad tym z pewnością będziemy pracować. Takie projekty jak Interia TV niesamowicie mnie kręcą i na pewno te działania powinny być mocno wspierane przez zarząd.

Nowa strategia portalu jest w trakcie omawiania. Wyzwaniem dla Interii są działania badawczo-rozwojowe i szeroko pojęta działalność innowacyjna, oparta o jasny model dostarczania nowych pomysłów i tworzenia nowych konceptów na produkty i usługi - wskazuje przyszły prezes.

Jego zdaniem Interia powinna być portalem innowacyjnym technologicznie z wykorzystaniem synergii, którą daje Comarch. Chcemy traktować tą synergię jako podstawę do tworzenia i dzielenia się kreatywną treścią - dodaje Błażewicz - Bardzo zależy nam też na bliskiej współpracy z drugim z akcjonariuszy - z RMF FM, który ma ogromne przełożenie na masowym rynku medialnym. Jeśli RMF jest numerem jeden na rynku rozgłośni radiowych, a Comarch numerem jeden na rynku informatycznym, to wnioski co do celu dla Interii na rynku są oczywiste.

W realizacji nowych projektów w Interii Błażewicz zamierza wykorzystać swoje doświadczenie z ComArchu. W firmie mam bardzo szeroko zdefiniowaną odpowiedzialność i świetny zespół ludzi, który udało się zbudować w ciągu 2 ostatnich lat - wyjaśnia - Jako dyrektor marketingu zajmowałem się wieloma kwestiami, oprócz ogólnie pojmowanych zadań marketingowca jak PR i reklama, kluczowe było budowanie alternatywnych kanałów sprzedaży dla produktów firmy z wykorzystaniem internetu czy budowanie społeczności na wszystkich rynkach geograficznych i wertykalnych, na których obecny jest ComArch. Było w tym sporo strategicznego i kreatywnego myślenia.

To, czy Interia, podobnie jak ComArch będzie świadczyć usługi zagranicą, jeszcze nie wiadomo. Różne pomysły są dyskutowane, zobaczymy, co jest realne. Będziemy walczyć - mówi Błażewicz.

Wstępnych zapowiedzi nowej koncepcji spółki Jacek Pasławski nie chce komentować. Za mało znam szczegółów - zaznacza.

Aktualizacja: 26 września 2006 13:48

Dodaliśmy komentarze Grzegorza Wójcika, byłego wiceprezesa Interii, a obecnie szefa centrum badawczo-rozwojowego Dream Lab w Onecie i Dominiki Herburt-Heybowicz, członka zarządu Wirtualnej Polski S.A.

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.