Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

KBR rozpoczyna badanie zwyczajów słuchaczy radia w Internecie

Komitet Badań Radiowych będzie przeprowadzał dwa razy w roku badanie nt. zwyczajów słuchaczy radia w internecie.

Dzięki Badaniu Internetowego Audytorium Radia (BInAR), zmierzona zostanie m.in. skala zjawiska, jakim jest słuchanie radia przez Internet (zarówno stacji tradycyjnych jak i kanałów internetowych), struktura słuchaczy, ich przyzwyczajenia i zwyczaje, czynniki wpływające na wybór tego sposobu słuchania radia. Badanie to użyteczne będzie dla wszystkich nadawców kanałów internetowych i reklamodawców, którzy poznają słuchaczy i ich zachowania. Dowiedzą się, w jakich sytuacjach słuchają radia przez Internet i co ich do tego skłania.

BInAR będzie realizowane dwa razy w roku przez instytut MillwardBrown SMG/KRC. Jego wyniki będą za darmo udostępniane wszystkim zainteresowanym podmiotom na rynku w formie raportu. Zostało ono zainspirowane przez podobne badanie - MIDAS (Measurement of Internet Delivered Audio Services) prowadzone w Wielkiej Brytanii przez RAJAR (Radio Joint Audience Research Ltd). Mierzy ono m.in. liczbę użytkowników radia on-line, ich strukturę oraz liczbę użytkowników podcastów.

Komitet Badań Radiowych wraz z podjęciem decyzji o stworzeniu ciągłego Badania Internetowego Audytorium Radia wycofuje z badania Radio Track (mierzy słuchalność stacji nadających naziemnie) kategorię "inna polska". Składały się na nią do tej pory odpowiedzi "nie wiem" i "nie pamiętam", nazwy stacji już nieistniejących lub niemożliwych do zidentyfikowania oraz wskazania stacji internetowych.

- Rezygnacja z kategorii "inna polska" pozwoli na uproszczenie wywiadu i skrócenie czasu jego trwania. Jednocześnie, dzięki badaniu BInAR zostaną udostępnione dużo bardziej szczegółowe dane, które dostarczą pogłębionej informacji na temat zwyczajów słuchania radia w Internecie. Cały czas pracujemy też w ramach Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie nad standardem badań, które pokażą realną słuchalność internetowych kanałów radiowych - mówi Iwona Matysiak, dyrektor działu badań i analiz w Time SA, obecna przewodnicząca KBR-u.

Badanie Internetowego Audytorium Radia będzie pokazywać trendy w słuchaniu radia w Internecie. Pierwsze wyniki będą znane jeszcze w pierwszej połowie br. Natomiast znajomość konkretnych marek i słuchalność konkretnych kanałów zmierzy oddzielne badanie, którego standard wypracowywany jest obecnie przez KBR i podmioty zrzeszone w ramach Inicjatywy na Rzecz Badania Radia w Internecie.

Czytaj też: Dlaczego KBR nie podejmie rękawicy Open.fm?