K2 zdobywa warszawski parkiet

Dzisiaj (24 kwietnia) na warszawski parkiet trafią akcje spółki K2 Internet. Ma to być pierwsza tego typu spółka marketingowo-technologiczna na GPW. Do publicznego obrotu trafi łącznie 750 tys. akcji spółki, w tym również 330 tys. akcji nowej emisji serii H.

Dzięki sprzedaży wszystkich akcji nowej emisji spółka pozyskała 8,25 mln zł. Podczas zapisów przeprowadzonych na początku kwietnia inwestorzy złożyli zapisy na akcje o łącznej wartości 14,7 mln zł. Wstępnie planowano pozyskać środki w wysokości 12 mln zł. Środki mają zostać przeznaczone na finansowanie dalszego rozwoju firmy. "Pozyskane z emisji środki posłużą nam do budowy unikalnej organizacji realizującej duże i innowacyjne projekty interaktywne w obszarze marketingu, sprzedaży i obsługi klientów on-line" - zapewnia Janusz Żebrowski, prezes zarządu K2 Internet. "Planujemy inwestycje w kilku obszarach rynku o najlepszych perspektywach rozwojowych" - dodaje Janusz Żebrowski.

Dzisiejszy debiut jest zwieńczeniem ponad rocznych starań władz spółki. Pierwszy prospekt emisyjny złożono w maju zeszłego roku. Spółka będzie pierwszym notowanym na głównym parkiecie GPW dostawcą innowacyjnych rozwiązań w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Aktualnie do głównych udziałowców spółki należą jej założyciele oraz fundusz venture capital bmp AG. Niewykluczone są jednak poważne zmiany w strukturze akcjonariatu spółki.

Aktualizacja: 24 kwietnia 2008 09:38

Na otwarciu akcje K2 Internet były wyceniane minimalnie mniej niż cena emisyjna. Obecnie ich notowania zrównały się z nią. Do końca dnia mogą jednak zyskać, gdyż na warszawski parkiet wróciła hossa.