Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

K2 przekonuje bmp do giełdy?

bmp objął udziały w agencji K2 w czerwcu 2000 roku. Po sześciu latach naturalne wydaje się wyjście funduszu typu venture capital z inwestycji. Stanowisko K2 nie zostało jeszcze wprost wyrażone, ale wiele wskazuje na to, że założyciele agencji chcą wejścia na giełdę. -$ Podjęto decyzję, która umożliwi samodzielny i szybki rozwój K2$ - deklaruje Michał Lach.

Piotr Pajewski, członek zarządu funduszu bmp Polska, który jest 46% udziałowcem grupy K2 podkreśla, że K2 jest spółką z której fundusz nie chce szybko wyjść. Z każdym rokiem jej wartość rośnie. W 2005 roku, firma K2 Internet SA uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 10,6 mln złotych, co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku o ponad 66%. Z kolei wynik finansowy EBITDA wyniósł 1,7 mln złotych. Nieskonsolidowane przychody grupy K2, na którą składa się K2 Internet SA i dom mediowy ACR SA zamknęły się kwotą 14,4 mln złotych.

-Mamy dwa wyjścia- wyłuszcza Piotr Pajewski z bmp - znalezienie inwestora strategicznego lub debiut na giełdzie. Za giełdą przemawia spore zainteresowanie spółkami o internetowym i technologicznym profilu. Ostatnie debiuty były bardzo udane, choć w przypadku jednego z nich uważam, iż giełda nie była najlepszym rozwiązaniem i ja bym takiej spółki na giełdę nie wprowadzał. Giełda jest jednak ciekawą perspektywą dla spółek na tym etapie rozwoju i z takimi wynikami i referencjami, jakimi może pochwalić się K2.

Zdaniem Pajewskiego, K2 podobnie jak Bankier.pl jak najbardziej na giełdę się nadają -Debiut może tylko potwierdzić ich wiarygodność, stanowić wsparcie dalszych działań marketingowych i tym samym przyczynić się do dalszego dynamicznego wzrostu - wyjaśnia. - Z drugiej strony wyjście z grupy K2 przez giełdę jest bardziej skomplikowane niż znalezienie inwestora strategicznego - dodaje.

Przypomnijmy, że jeszcze w marcu na konferencji będącej podsumowaniem 2005 roku dla agencji K2, przedstawiciel bmp - Jens Spyrka - wykluczył możliwość debiutu giełdowego spółki w najbliższej przyszłości.

Żadne decyzje nie zostały jednak podjęte. - To może się wyjaśnić jedynie na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy spółki K2. W każdym razie na pewno liczymy się ze zdaniem akcjonariuszy-założycieli - deklaruje Pajewski.

Jakie jest więc zdanie przedstawicieli K2? - Właściciele K2 otrzymali kilka interesujących ofert od inwestorów branżowych, jednak podjęto decyzję, która umożliwi samodzielny szybki rozwój K2 w co najmniej dwóch synergicznych kierunkach czyli jako ekspertów nowych mediów i technologii. Każdy inwestor branżowy profilowałby spółkę pod kątem swoich potrzeb, a my widzimy u siebie zbyt duży potencjał, aby na to pozwolić - tłumaczy Michał Lach, dyrektor strategiczny agencji K2 w odpowiedzi na nasze pytania. Zaznacza też, że obecnie jest zbyt wcześnie na jakiekolwiek konkrety - Na razie dysponujemy tylko przyjętym przez zarząd firmy kierunkiem działania.

"Samodzielny i szybki rozwój" jest na pewno możliwy dzięki pozyskaniu funduszy na drodze emisji. Choć przedstawiciele agencji nie potwierdzają, wydaje się, że z ich strony decyzje zostały podjęte. Zachęcony ostatnimi udanymi debiutami giełdowymi spółek branży internetowej bmp nie powinien robić trudności.

Więcej:

K2 na sprzedaż

K2 ocenia, że jest największa

Ile zarabiają agencje interaktywne?