Już 90% Polaków kupuje przez Internet

Jak podaje dziennik Polska, tylko jeden na dziesięciu polskich internautów nigdy nic nie kupił przez Internet. Dodatkowo klienci e-sklepów podczas zakupów kierują się wyłącznie niską ceną i wygodą.

Według dziennika Polska, który powołuje się na raport z Narodowego Testu Kupowania On-line przeprowadzonego przez Bank Zachodni WBK, 31% klientów wybiera zakupy w sklepie internetowym z powodu niskiej ceny. Na kolejnych miejscach jest wygoda i możliwość robienia zakupów z domu. Na pytanie "Dlaczego nie robisz zakupów w Internecie?" aż 90% wskazało na zagrożenie ze strony oszustów. 10% nie chce, aby ktoś dowiedział się o nowym zakupie (np. współmałżonek lub przełożony), natomiast, co ciekawe, ponad 65% dokonanych transakcji odbywa się w godzinach pracy.

Poza tym 70% klientów preferuje przelew jako formę płatności, 20% woli zapłacić gotówką przy odbiorze, a tylko 10% decyduje się na wypełnienie internetowego formularza numeru karty płatniczej.

Za tradycyjną formą zakupów jak zawsze przemawia możliwość sprawdzenia towaru jeszcze przed jego nabyciem. Poza tym klienci wybierają zwykły sklep, gdy już nie mogą zbyt długo czekać na przesyłkę. Jak wynika z raportu, sklepy internetowe nieprzerwanie notują wzrost sprzedaży. W listopadzie sklep Komputronik.pl zwiększył sprzedaż o 30% w porównaniu do tego samego okresu z 2007 roku. W przypadku sklepu Agito.pl jest to wzrost aż o 60%.

Według danych internetowej porównywarki cen Okazje.info.pl przed świętami szczególnie wzrosło zainteresowanie sprzętem RTV i akcesoriami kuchennymi. Internauci szukają przede wszystkim odtwarzaczy mp3, kompletów kina domowego oraz konsol do gier. Dla przykładu, od listopada zainteresowanie grami na Sony PlayStation 3 wzrosło o 335 %.

Podobnie jest z przyborami do gotowania i pieczenia, gdzie odnotowuje się wzrost sprzedaży o 900% (tegorocznym świątecznym hitem wydaje się być ekspres do kawy)

Źródło: polskatimes.pl