Joost dla wszystkich jeszcze w maju

Testujący internetową telewizję peer-to-peer Joost mogą zapraszać już dowolną liczbę użytkowników. Jeszcze w maju usługa powinna być dostępna dla wszystkich. Joost pozyskał także pierwszych reklamowych klientów.

Możliwości internetowej telewizji Joost od początku roku testowała wąska grupa użytkowników. Każdy z nich ma teraz możliwość wysłania zaproszeń do nieograniczonej liczby znajomych, którzy będą korzystać z usługi.

Joost, na początku znany jako "The Venice Project", to dzieło twórców ogromnie popularnych usług jak Kazaa (wymiana plików) czy Skype - (komunikator VoIP) - Janusa Friisa oraz Niklasa Zennströma.

Platforma udostępnia obecnie 150 kanałów telewizyjnych. Dostawcami treści są m.in. National Geographic Society, Viacom MTV, Comedy Central, CBS Broadcasting, Black Entertainment Television, Turner Broadcasting, Time Warner, NHL, Hasbro oraz Sony. Joost będzie także dostępny w wersjach europejskich, w tym polskiej, które nie będą jednak zawierać większości programów dostępnych w sieci amerykańskiej.

Dostępna jest nowa wersja konsoli Joost (0.9.4), którą można pobrać po zarejestrowaniu się w serwisie. Dotychczasowi użytkownicy także powinni zaktualizować posiadaną wersję.

Właściciel Joosta - Joost Operations - podpisał już pierwsze kontrakty reklamowe. Wśród pierwszych 32 reklamodawców znalazły się Sony, Microsoft, Nike, Hewlett-Packard, Electronic Arts, Nestle, Coca-Cola, Intel. Reklamy pojawią się jeszcze w tym miesiącu.

Zainteresowanie telewizją Joost jest spore. Na łamach serwisu Digg, w specjalnej sekcji poświęconej usłudze, prośbę o zaproszenie lub propozycje zaproszenia opublikowało juz ponad 4 tys. internautów. Na Joostswap.com zarejestrowało się ponad tysiąc użytkowników. Joost będzie dostępny dla wszystkich jeszcze w maju.

Współpraca: Konrad Szlendak

Polecamy:

Zobacz jak wygląda Joost - telewizja internetowa twórców Skype'a