Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Jest kraj, gdzie Google zmniejsza swój udział...

Generalnie Google jest w kategorii wyszukiwarek niekwestionowanym liderem na świecie. Jest jednak kraj, którego mieszkańcy odnoszą się do niej z rezerwą, przedkładając swój narodowy produkt.

Największym rywalem Google w Chinach jest narodowa wyszukiwarka Baidu.com, równie skromna, a może nawet skromniejsza od Google pod względem wyglądu strony głównej.

Badanie nad udziałem wyszukiwarek wśród chińskich internautów przeprowadziła chińska grupa badawcza (CNNIC) w trzech największych miastach Kraju Środka. Wiadomo, że w nich koncentruje się większość chińskich użytkowników internetu.

W sierpniu chiński produkt Baidu.com w samym Pekinie miał 52% udział w rynku, podczas gdy udział Google wyniósł 33%, w Szanghaju Baidu.com miał 43,9% udział, zaś Google 38,2%. W Guangzhou było to odpowiednio 48% i 28,7%.

Jeszcze pół roku temu Google była dominującą wyszukiwarką w tych metropoliach. Chińska grupa badawcze nie chciała jednak zdradzić żadnych konkretnych danych z poprzedniego badania.

Jak donosi BizReport.com, powodem malejącego udziału Google w obszarze wyszukiwania jest fakt, że nie jest to w ogóle znana marka. Trudno się oprzeć wrażeniu, że w Europie czy Ameryce nie ma dnia bez nowej informacji o poczynaniach Google. O szumie medialnym wokół tej wyszukiwarki powstają już wręcz artykuły. W Chinach marka Google nie cieszy się specjalną sławą.

W Chinach jest obecnie aż 103 mln użytkowników internetu, czyli jest to populacja najliczniejsza po amerykańskiej, mimo iż penetracja jest na bardzo niskim poziomie - 7,9%.