Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Jeśli reklama w RSS, to gdzie?

Informacje o efektywności kampanii reklamowych realizowanych w kanałach RSS pojawiają się rzadko. Tym większym zainteresowaniem cieszą się nawet szczątkowe informacje, jakie docierają z tego małego wciąż rynku. Pheedo opublikował właśnie raport o skuteczności dwóch typów kampanii w RSS.

Okazuje się, że wskaźnik klikalności dwóch typów reklam pojawiających się w RSS mogą bardzo się różnić. Poniższe slajdy wprowadzą konieczne rozróżnienie.

Na pierwszym widzą Państwo reklamę w RSS "zagnieżdżoną". Kolejny slajd przedstawia reklamę w RSS "samodzielną". Obie są opisane jako reklamy, choć reklama "zagnieżdżona" podwójnie, zaś reklama "samodzielna" oprócz podpisu pod odnośnikiem, również poprzez wyróżnienie tłem.

Jeśli reklama w RSS, to gdzie?

Reklamy samodzielne są zdecydowanie bardziej skuteczne, mimo, że - przynajmniej z pozoru - niewiele się różnią od reklam zagnieżdżonych.

Wskaźnik klikalności (CTR) wyniósł dla niej 7,99%, podczas gdy dla reklamy wplecionej w neutralne marketingowo treści, czyli "zagnieżdżonej" - 0,85%. Według raportu DoubleClick przeciętny CTR dla zwykłych internetowych reklam graficznych wynosi około 0,2 - 1,17%.

Jeśli już zdecydujemy się na samodzielną reklamę w RSS, warto zwrócić uwagę na fakt, że ich liczba na liście napływających informacji też ma wpływ na CTR.

Raport przypomina też, że najefektywniejsze są kampanie przeprowadzane w pierwszej połowie tygodnia, ze środą włącznie. W soboty i niedziele reklamodawcy mogą się spodziewać najniższych wskaźników CTR też dlatego, że w te dni czytelnictwo materiałów dostarczanych w kanałach RSS jest niższe o 67%.

Raport Pheedo