Japoński rynek reklamy online rozrasta się

Dane, pochodzące od japońskiej agencji marketingowej Dentsu Inc. - giganta na rynku reklamy online, wskazują że już 6% wszystkich wydatków na reklamę w Japonii pochłania internet.

Całkowita suma wydatków na e-marketing w Japonii, liczona łącznie z rynkiem reklam w urządzeniach mobilnych, wzrosła w 2006 do poziomu 363 mld jenów (3,06 mld USD) i ma do 2011 co najmniej się podwoić. Jest to wzrost o 29,3% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wraz ze wzrostem dynamiki reklamy online, spadają zarazem wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach.

Największy wzrost przychodów notuje się wg danych eMarketera w segmencie marketingu w wyszukiwarkach, gdzie osiągnął on w 2006 poziom 93 mld jenów (0,79 mld USD) przy wzroście o 57,6% w porównaniu z rokiem uprzednim. Dynamicznie zachowuje się także segment reklamy w urządzeniach mobilnych, gdzie przychody sięgnęły 39 mld jenów (0,33 mld USD) wzrastając przez rok o 35,4%.

***

Autorem tekstu jest Konrad Szlendak