Jakie samochody oglądają internauci

Ford Focus zajął pierwsze miejsce w rankingu najbardziej popularnych w Internecie modeli samochodów, jaki stworzył portal MojeAuto.pl. Autorzy raportu dobrze oceniają minione półrocze na polskim rynku motoryzacyjnym, zakładając zarazem, że największe zmiany są już za nami i drugie półrocze przyniesie raczej większą stabilizację rynku.

Ranking dotyczy ub. półrocza i oparty jest na punktach przyznawanych na podstawie analizy wizyt użytkowników portalu w jego części poświęconej nowym autom. Drugi w zestawieniu jest Chevrolet Aveo. Premiera tego modelu miała miejsce na polskim rynku dopiero w maju, jednak zainteresowanie okazało się dość duże aby wywindować auto Chevroleta aż na 2. miejsce. W pierwszej dziesiątce po dwa modele umieściły Ford, Toyota i Chevrolet.

Jakie samochody oglądają internauci

Pomimo tego, że w I półroczu br. na rynku pojawiło się wiele nowości, żadna poza wspomnianymi dwoma modelami Chevroleta nie trafiła do zestawienia. Najbliżej był Opel Astra III, klasyfikowany w rankingu od połowy kwietnia, który ostatecznie uplasował się na 14 miejscu. W rankingu nie pojawił się także popularny w Polsce Fiat Panda, zdobywca tytułu "Car of the Year 2004". Jak komentowali autorzy rankingu: "Najwyraźniej klienci po prostu kupują te samochody, zamiast oglądać."

Wśród samochodów dla firm (według danych pochodzących od producenta zakwalifikowane do grupy ciężarówek) zwycięzcą okazał się Mercedes Sprinter, za nim uplasował się model Vito. Autorzy zestawienia przypominają, że samochody Mercedesa otrzymały ostatnio także najwięcej głosów w ankiecie czytelniczej zorganizowanej wydawnictwo ETM (największego wydawcę pism branżowych w Niemczech).

Jakie samochody oglądają internauci

W ocenie autorów raportu MojeAuto.pl, w ubiegłym półroczu najważniejszym wydarzeniem dla rynku motoryzacyjnego było przystąpienie Polski do Unii Europejskiej oraz wejście w życie nowej ustawy o podatku VAT. "Ceny większości samochodów wzrosły, jedynie ceny aut importowanych z krajów spoza Unii spadły z powodu obniżki ceł. Obawa klientów, że po wejściu Polski do Unii auta będą jeszcze droższe, spowodowała pomimo wzrostu cen - wzrost sprzedaży. Również przedsiębiorcy, którym zależało na zakupie auta przed 1. maja i skorzystaniu z bardziej korzystnych warunków leasingowania pojazdów, przyczynili się do tak dobrych wyników sprzedażowych koncernów. Największe zmiany są już za nami i drugie półrocze przyniesie najprawdopodobniej większą stabilizację rynku" - napisano w raporcie.