Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Jaką masz przeglądarkę, tak klikasz

Użytkownicy Internet Explorera są bardziej skłonni klikać w reklamy niż korzystający z Firefoxa. Często robią to mimochodem.

Na przełomie października i listopada br. jedynie 0,11% użytkowników Firefoxa kliknęło w reklamę. W tym samym czasie to samo zrobiło kilkakrotnie więcej osób korzystających z Internet Explorera. 0,44% osób używających wersji IE 6.x kliknęło w reklamy, a 0,53% dla wersji IE 5,5.

Powodem tej różnicy są przypuszczalnie odmienne nawyki korzystania z sieci przez internautów korzystających z tych dwóch przeglądarek. Użytkownicy IE są zazwyczaj mniej technologicznie zaawansowani i często przypadkowo klikają w reklamy. Istotny jest też fakt, że Firefox ma zintegrowaną blokadę reklam typu pop-up. Jednak to właśnie użytkownicy Firefoxa są dużo bardziej skłonni klikać w targetowane do nich reklamy. Z badań wynikałoby więc, że świadome kliknięcia użytkowników przeglądarki Firefox, mają większą wartość dla reklamodawców niż "kliki" korzystających z IE.

Badanie przeprowadzono na próbie 1000 europejskich stron WWW używających serwera Adtech.