Jak się liczy CRM
- Łukasz Dec,
- 28.10.2002
Ford - skrócenie o 1-14 dni czasu dostawy samochodów do dużych odbiorców dzięki wprowadzeniu możliwości negocjacji warunków transakcji online.
3Com - 60% pośredników firmy podniosło sprzedaż dzięki wykorzystaniu internetowego systemu informacyjno-szkoleniowego, który spowodował zwiększenie znajomości produktów firmy i wpłynął na poprawę obsługi klienta.
Stamps.com - w I kw. 2001 r. zysk firm zwiększył się o 158%, strata netto zmniejszyła się o 9 mln USD dzięki wdrożeniu systemu obsługi klienta, który pozwolił na 60-proc. redukcję zatrudnienia.
Wyniki badań przeprowadzonych przez Andersen Consulting wskazują na istotny związek zachodzący między wynikami finansowymi firmy a jakością zarządzania jej związkami z klientem (czyli CRM).
Badania pozwoliły na zidentyfikowanie 21 różnych sposobów działania, związanych z zarządzaniem relacjami z klientem, z których każdy może potencjalnie zwiększyć roczny przychód ze sprzedaży o 1 mln USD.
Raport International Data Corporation
Przychody ze sprzedaży rozwiązań CRM w 1999 r. wzrosły o 71% i wyniosły 3,3 mld USD.
Największym rynkiem sprzedaży CRM jest USA (ok. 70% wartości globalnej sprzedaży).
Autorzy raportu przewidują, że w 2004 r. przychody producentów systemów CRM wyniosą 12,1 mld USD.
Według prognoz firmy AMR Research, w 2002 r. rynek CRM osiągnie w USA wartość 7 mld USD.