Jak reklamować się na Facebooku? - rozmowa z Marcinem Woźniakiem

Na tej podstawie wnioskuję, że pewnie będzie posługiwali się danymi wewnętrznymi Facebooka?

Z punktu widzenia sprzedażowego, dla klientów będziemy korzystali z danych wewnętrznych Facebooka. Natomiast z punktu widzenia informacji oficjalnych, dla prasy, polityka informacyjna Facebooka jest taka, że korzystamy ze źródeł zewnętrznych.

Czy umowa między Facebookiem, a ARBOinteractive została podpisana na wyłączność?

Nie jest to umowa na wyłączność w znaczeniu, w jakim pojmujemy tę formę współpracy w Polsce. Ponieważ w dalszym ciągu będzie funkcjonował system automatycznych CPC i automatycznych boksów, które każdy użytkownik mający konto może sobie założyć i opłacić używając karty kredytowej. W związku z czym nie możemy ożywać słowa wyłączność. Jednak z punktu widzenia obsługi domów mediowych i agencji reklamowych będziemy jedynym podmiotem oferującym reklamę.

W jakim modelu będę rozliczane Engagement Ads? Czy wskaźnik efektywności w przypadku Facebooka to także CTR?

Również CTR, zwłaszcza jeżeli w całej kampanii ważne będzie generowanie ruchu na zewnętrzne serwisy. Wtedy ważne jest budowanie wysokich CTR i dużej liczby kliknięć. Pojawią się także nowe wskaźniki. Wskaźniki, których polski rynek jeszcze nie zna, których być może nie rozumie. Chodzi tu o wskaźniki jak budowanie liczby fanów, budowanie różnego rodzaju reakcji użytkowników, czy elementów zaangażowania, które mogą być wyznacznikiem celu kampanii klienta. Więc nie będzie to tylko CTR.

Wygląda na to, ze długa droga przed wami w edukowaniu klienta.

Stąd takie spotkania jak to dzisiejsze, na które poza branżą reklamową zaprosiliśmy także różnych klientów. Również planujemy wydania bardziej branżowe konferencji "Facebook Now", skierowane do różnych segmentów branży, np. FMCG, motoryzacyjnego czy GSM.

Kim będzie pierwszy reklamodawca?

Będzie to klient z branży motoryzacyjnej.