Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Jak polscy internauci spędzą wakacje?

Polscy użytkownicy internetu marzą o wakacjach, w trakcie których mogliby się opalać, pływać i zwiedzać zabytki. Najchętniej wybraliby się nad morze, nawet Bałtyckie. Większość planuje wyjazdy indywidualne, a ponad połowa nie zamierza na wakacyjny wypad przeznaczyć więcej niż 1,5 tys. zł – wynika z badania AdHoc przeprowadzonego przez firmę Gemius w dniach od 25 do 27 czerwca.

Badanie objęło 2844 internautów powyżej 15 roku życia. Aż 64% z nich zadeklarowała chęć wyjazdu podczas tegorocznych wakacji. Wyniki badania Gemius AdHoc pokazały, że najpopularniejszym celem podróży internautów jest w tym roku morze, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Plany spędzenia czasu nad Bałtykiem deklaruje 50,2% internautów. Nad morze za granicą wybrałoby się chętnie 53% spośród deklarujących chęć wyjazdu.

Niemal tak samo popularnym miejscem tegorocznego wypoczynku wakacyjnego w kraju są jeziora (44,8%). Za granicą natomiast znacznym zainteresowaniem cieszyć się również będą europejskie miasta. Zwiedzanie muzeów, zabytków, a także centrów handlowych deklaruje 43,2% badanych.

Jak polscy internauci spędzą wakacje?

Wakacyjne cele polskich internautów

Jeżeli chodzi o formę spędzenia wolnego czasu to aż 55,2% respondentów zamierza spędzić wakacje zwiedzając, a tylko 10,4% pracując. Jednocześnie 68,3% internautów chciałoby się w wakacje opalać – tego roku, przynajmniej jak dotąd, szczęścia w tym względzie należy szukać za granicą.

Zdecydowana większość internautów zamierza udać się na wyjazd indywidualny, zorganizowany bez pośrednictwa biur podróży, czy innych organizacji (72,8%). Internauci ci najczęściej pojadą na wakacje własnym samochodem (62,7%), rzadziej pociągiem, czy autokarem (odpowiednio 36,2% i 29,1%).

Pomimo tego, że znaczna część respondentów chce wyjechać, chociażby na krótko, niewielu może sobie pozwolić na nocleg w hotelu, czy podróżowanie samolotem. Jak wynika z badania, ponad połowa planujących wyjazd nie zamierza na wyjazd przeznaczyć więcej niż 1,5 tys. zł. Jedynie 11% planuje wydać na tegoroczne wakacje więcej

Jak polscy internauci spędzą wakacje?

Plany wyjazdowe polskich internautów

niż 3 tys. zł. Nie ma też zbyt wyraźnej tendencji do finansowania wyjazdu na kredyt. Zdecydowana większość zapytanych internautów swój wyjazd zamierza sfinansować z własnych środków lub z pieniędzy otrzymanych od rodziny. W konsekwencji najwięcej podróżnych zatrzyma się u krewnych i znajomych, będzie nocować w namiocie lub w wynajętym domku kempingowym.

Z ograniczonymi możliwościami finansowymi wiąże się również planowana długość wypoczynku. Łączny czas, jaki

Jak polscy internauci spędzą wakacje?

Miejsce poszukiwania informacji o wakacyjnych wyjazdach

osoby korzystające z Internetu zamierzają poświęcić na tegoroczne wyjazdy to najczęściej jeden do dwóch tygodni. Taki czas na wakacyjne wojaże zarezerwowało sobie w tym roku blisko 40% korzystających z Internetu.

Jak wynika z badania Gemius SA, aż 68% korzystających z Internetu zamierza właśnie w tym miesiącu wyjechać na wakacje.

"Przedstawienie propozycji spędzania wolnego czasu w internecie to naprawdę dobry pomysł" - powiedział Artur Zawadzki, wiceprezes Gemius SA. - "Z przeprowadzonego badania wynika bowiem, że internauci informacje o możliwościach wakacyjnego wyjazdu w znacznej mierze czerpali tylko z sieci. Wyszukiwanie, a przede wszystkim porównywanie ofert w internecie jest szybkie, stosunkowo tanie i wygodne. Można się zatem spodziewać wzrostu popularności wirtualnego planowania wyjazdów. Dla tych, którzy wahają się przed zamieszczeniem oferty on-line, przekonujący powinien być fakt, że jeszcze w ostatnich dniach czerwca 15,9% respondentów - potencjalnych turystów - nie miało zaplanowanych wakacji".