Jak mierzyć efekty na Twitterze

Czy duża liczba osób śledzących nasz profil na Twitterze to powód do dumy? Prawdopodobnie tak. Ale czy jest to także miernik efektywności? Nie koniecznie.

Marketerzy lubią chwalić się dużymi liczbami. Dlatego podczas prezentacji często pokazują liczbę osób, która śledzi wpisy reprezentowanej przez nich marki. Jednakże to, że ktoś śledzi cię na Twitterze, nie oznacza wcale, że czyta on twoje wiadomości.

Jeżeli bowiem użytkownik subskrybuje wiele różnych źródeł, to wiadomości od marki X prawdopodobnie giną w morzu informacji. Może być też i tak, że użytkownik już od kilku miesięcy nie zagląda na Twittera, mimo że jago profil wciąż widnieje wśród śledzących markę.

Jakie parametry warto więc brać pod uwagę na Twitterze?

Po 1.:

Liczą się użytkownicy, którzy rzeczywiście rozmawiają o marce X. Najprawdopodobniej będą w tej rozmowie używali nazwy marki X poprzedzonej symbolem @. Symbol nazywamy @mention, a Twitter posty w których znajdzie się wybrany @mention (w tym przypadku @X) pokazuje w oddzielnej kolumnie.

Po 2.:

Retweeting, czyli posty, które nasi śledzący przekazali do swoich śledzących.

Po 3,:

Posty, które oznaczono jako ulubione, co dla użytkowników Facebooka kojarzyć się może z przyciskiem “lubie to".

Jakie narzędzia mogą nam pomóc w mierzeniu efektywności działań na Twitterze?

Jedną z aplikacji, która umożliwia nam śledzenie liczby retweet oraz lubianych postów jest favstar.fm. Jeżeli natomiast prowadzimy działania na Twitterze, których celem jest zwiększenie ruchu na stronie www, wtedy przydatne okaże się HootSuite.com. Narzędzie to pokazuje, ile osób kliknęło w link umieszczony w naszych postach na Twitterze.

Pomocne mogą okazać się także zwykłe zaszyte w linkach żetony, te same, których używa się w kampaniach e-mail marketingowych. Przydatne mogą okazać się popularne serwisy do skracania linków jak ow.ly (wbudowane do HootSuite) lub bit.ly, pozwalające śledzić przekliknięcia z linków zamieszczonych w postach.

Źródło: http://www.thecmosite.com/author.asp?section_id=1137&doc_id=202032&