Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Inwestorzy docenili Travelplanet.pl

Udany debiut Travelplanet.pl na warszawskim parkiecie. Cena akcji na początku notowań osiągnęła 22,4 zł czyli o 24,4 proc. więcej od ceny emisyjnej, która wynosiła 18 zł. Prawa do akcji serii D wzrosły natomiast o 17 proc. do 21,10 zł. Pierwsza spółka e-commerce na Giełdzie Papierów Wartościowych pozyskane 6,6 mln zł przeznaczy na rozbudowę kanału dystrybucji, przejęcia mniejszych firm z komplementarną ofertą, a także poszerzenie wachlarza usług turystycznych.

- Dobry debiut Travelplanet jest bardzo pozytywnym zaskoczeniem. Rynek zachował się racjonalnie i docenił fakt, że spółka jest liderem rynku i wykazuje duża dynamikę wzrostu przychodów, mimo, że nie są one wysokie. Na giełdzie przecież kupuje się przyszłość - podkreśla Remigiusz Sopel analityk IDM.

Głównym celem oferty publicznej było pozyskanie środków na budowę komplementarnego, w stosunku do internetu i call center, kanału dystrybucji czyli sieci zlokalizowanych w centrach handlowych punktów obsługi klienta. Dwa pierwsze funkcjonują już w Warszawie i Katowicach. Trzecie powstanie na przełomie lipca i sierpnia w Bydgoszczy. Kolejnych 15 zostanie uruchomionych w przyszłym roku.

Zdaniem Remigiusza Sopla spółka naśladuje dobre wzorce zza oceanu, gdzie spółki sprzedające usługi turystyczne w internecie wychodzą do klientów i budują sieć fizycznych placówek. Pomysł ten sprawdza się znakomicie w przypadku spółki YTB International, która usługi turystyczne sprzedaje w hipermarketach Wal-Mart.

Jak informowaliśmy wcześniej, w 2004 roku przychody spółki osiągnęły poziom 5,2 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 1,5 mln zł. Zysk netto był symboliczny i wyniósł 3 tys. zł. Wartość sprzedaży usług turystycznych osiągnęła 17,5 mln zł i była o 90 proc. wyższa niż w roku poprzednim. Po pierwszym kwartale 2005 roku Travelplanet.pl wypracowało niemalże połowę ubiegłorocznych przychodów - 2,24 mln zł. Spółka odnotowała jednak stratę netto w wysokości 264 tys. zł i stratę operacyjną w kwocie 245 tys. zł. W 2007 roku Travelplanet chce być liderem całego rynku turystycznego w Polsce - zarówno jako agent internetowy jak i tradycyjny.

Podczas czerwcowej oferty publicznej spółka zaoferowała 370370 akcji serii D w jednej transzy dla wszystkich zainteresowanych inwestorów. Inwestorzy indywidualni i instytucjonalni złożyli zapisy na łącznie 1008670 akcji w czasie trwania subskrypcji .Duże zainteresowanie przełożył się na wysokie redukcje zleceń.