Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Internet podbija GPW

Niewielki, ale jednak, zysk przyniosły inwestorom akcje MCI Management i Interii.pl. Jest to dobry sygnał, gdyż spółki nowych technologii nie były ostatnio na topie.

Niewielki, ale jednak, zysk przyniosły inwestorom akcje MCI Management i Interii.pl. Jest to dobry sygnał, gdyż spółki nowych technologii nie były ostatnio na topie.

O emisjach MCI i Interii mówiło się w ostatnim czasie najgłośniej. Nie tylko dlatego, że były to jedyne publiczne subskrypcje akcji w ostatnim czasie. Również dlatego, że MCI i Interia były pionierami w sektorach, w których działały. Do minionego tygodnia na warszawskiej GPW nie był bowiem notowany ani fundusz venture capital, ani spółka sensu stricto internetowa. Obie firmy stały się tym samym 18 i 19 w segmencie innowacyjnych technologii SITech. „Liczymy na to, iż do końca roku ich liczba zwiększy się do ok. 30” - powiedział Piotr Kamiński, wiceprezes zarządu Giełdy Papierów Wartościowych.

Cena emisyjna papierów MCI wyniosła 6 zł. Walory w pierwszym dniu notowań w momencie otwarcia były wyceniane na 8,20 zł. Na zakończenie notowań ich cena wzrosła do 8,90 zł. Po emisji 51% kapitału, a więc pakiet kontrolny, będzie w posiadaniu Czechowicz Ventures, do 34,5-proc. należy do Howella, a 14% do pozostałych udziałowców. Wcześniej Czechowicz Ventures kontrolował 59,8 % kapitału, Howell 40%, a pozostali 0,2% Prezes i założyciel MCI - Tomasz Czechowicz - zapowiadał już wcześniej, że w najbliższym czasie nie będzie kolejnych emisji akcji. „Pieniądze z emisji przeznaczymy na kolejne inwestycje. Łącznie w 2001 r. będzie to suma 30 mln zł” - powiedział Christopher Jasiak, wiceprezes MCI. Fundusz rozważa zainwestowanie środków w osiem nowych projektów. Wśród nich są inkubator, platforma B2B, m-commerce, czy platforma internetowa dla energetyki. „Liczymy, że kapitalizacja giełdowa MCI pod koniec roku wyniesie 250 mln USD” - powiedział Christopher Jasiak.

Interia sprzedała się drożej. Papiery portalu były oferowane po 23 zł, a w pierwszym dniu notowania praw do akcji (PDA) ich cena wyniosła 27,80 zł. „Środki z emisji zostaną przeznaczone na inwestycje w nowe technologie, promocje portalu, oraz jego usług” - powiedział Tomasz Jażdżyński, prezes zarządu firmy. Obecny na parkiecie w dniu debiutu Janusz Filipiak, prezes zarządu ComArchu (głównego udziałowca Interii) powiedział, że papiery portalu są inwestycją długoterminową i nie zamierza ich sprzedawać. Przyznał jednocześnie, że takie oferty miał a propozycje opiewały nawet 30 mln USD.

I MCI i Interia przetarły giełdowy szlak firmom z sektora, które zamierzają wejść na giełdę. „Prace nad publiczna emisją akcji są bardzo zaawansowane. Planujemy, że w marcu, najpóźniej w kwietniu, zadebiutujemy na GPW” - przyznał w rozmowie z IS Rafał Plutecki, prezes zarządu Areny.pl. To kolejny portal, który zamierza wejść na parkiet. Podobne plany ma też Hoga.pl. Waha się Internet Idea (YoYo.pl). Najważniejsze w tym wszystkim jest jednak to, iż obie omawiane subskrypcje zakończyły się powodzeniem. „Oznacza to, że dotcomy odzyskują zaufanie inwestorów” - przyznał Mariusz Kuziak, rzecznik prasowy Interii.