Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Internet od Zachodu po Wschód

Prawie 15 procent Polaków ma dostęp do Internetu, w najbliższym czasie ta liczba powinna wzrosnąć o kolejne 2,6 proc.

Prawie 15 procent Polaków ma dostęp do Internetu, w najbliższym czasie ta liczba powinna wzrosnąć o kolejne 2,6 proc.

Według #Ośrodka Badania Opinii Publicznej#, w lipcu 4,6 mln Polaków zadeklarowało, że ma dostęp do Internetu. Z sieci korzystają przede wszystkim w pracy. Zresztą właśnie do pracy jest im Internet najbardziej potrzebny – 77 proc. badanych podało, że informacje z sieci wykorzystują w celach służbowych lub naukowych. Co trzeci polski Internauta czyta w Internecie prasę. Ale tylko na marginesie znajdują się zakupy w wirtualnych sklepach – zaledwie kilka procent badanych wykorzystuje Internet w tym celu. Ponad połowa Internautów ma własne konta poczty elektronicznej, zaś 17 proc. badanych używa do tego celu bezpłatnych serwerów pocztowych.

Polscy Internauci mają zazwyczaj bardzo mały staż „sieciowy” – 85 proc. z nich korzysta z Internetu krócej niż dwa lata. Są jednak częstymi gośćmi w cyberprzestrzeni – połowa z nich wchodzi doń co drugi dzień. Mimo to, wielu ludzi wciąż nie docenia Internetu – 3,5 proc. deklarujących dostęp do Sieci z niej nie korzysta.

Tymczasem w USA z Internetu korzysta już ponad 35 proc. gospodarstw domowych. W 2004 r., jak szacuje firma badawcza #IDC#, będzie ich już 68,6 proc. Już teraz w Stanach jest więcej użytkowników Internetu niż telewizji kablowej. Rosną także obroty wirtualnego handlu, którego wartość w tym roku szacuje się na 5,6 mld dolarów. Według przewidywań firm #Media Metrix# i #Jupiter Communications#, obroty tylko segmentu reklamy w amerykańskim Internecie za 5 lat wyniosą 3 miliardy dolarów.

Wirtualna dynamika widoczna jest także w Rosji. #Gallup Media# podaje, że w tym kraju z sieci korzysta już ok. 6 mln dorosłych mieszkańców, z czego ok. 2 mln co najmniej raz w miesiącu. Szacuje się, że na wirtualną reklamę w Rosji wyda się w tym roku ok. 2 mln dolarów. Natomiast w Polsce, jak ocenia #ARC Rynek i Opinia#, zaledwie co trzecia firma wydaje pieniądze na reklamę w Internecie, zaś wartość tych wydatków nie przekracza 1 proc.