Internet ma większy codzienny zasięg niż magazyny

W Stanach Zjednoczonych internet jest medium, po które sięga więcej osób niż po magazyny. Zajmuje teraz czwarte miejsce po telewizji, radiu i dziennikach. A wyścig wciąż trwa!

Już co drugi Amerykanin, a dokładnie 51% obywateli USA, sięga na co dzień po informacje z sieci - pokazały badania 2005 Media Comparison Study opublikowane przez Mediacenter. Badania są prowadzone od 35 lat. Odkąd w 2000 roku włączono w nie internet, jego pozycja w rankingu zasięgu mediów stale rośnie.

Oczywiście telewizja jest wciąż bezkonkurencyjna - ogląda ją codziennie aż 94% dorosłych obywateli Stanów Zjednoczonych. Drugie pod względem zasięgu jest radio, które słucha 73% badanych, trzecie są dzienniki, które czyta 59% przebadanych osób.

Amerykanie spędzają przed telewizorem średnio 272 minuty dziennie, radia słuchają przez około 122 minuty, zaś z internetu korzystają średnio 73 minuty. Pod względem długości czasu przeznaczanego na kontakt z medium, internet wyprzedza dzienniki, na które Amerykanie poświęcają średnio 29 minut.

Trzecie miejsce zajął też internet w zestawieniu mediów, które dają wiedzę o produktach i markach. Telewizję jako źródło takiej wiedzy wskazało 51% respondentów, magazyny 19% zaś internet 13% badanych.

Badanie przeprowadziła firma Roper Public Affairs & Media w formie telefonicznej sondy na grupie ponad 1000 respondentów w okresie 19 stycznia - 1 lutego.