Internet króluje w czasie pracy

Odwiedzanie serwisów informacyjnych jest głównym powodem korzystania z internetu w czasie pracy, wynika z raportu sporządzonego przez OPA Europe na podstawie badań w 6 krajach europejskich.

OPA (Online Publishers Association) zbadało użytkowników różnych mediów w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Poprzednie tego typu badanie przeprowadzono w 2004 r., dzięki czemu widać wyraźnie jak internet w ciągu 3 lat zyskał na znaczeniu.

Z raportu wynika, że godziny pracy są najlepszym czasem dla reklamodawców, by dotrzeć z reklamami internetowymi do lepiej wykształconych i wpływowych użytkowników, ponieważ właśnie w tych godzinach korzystają oni najwięcej z sieci. Najpopularniejszym stronami, jakie odwiedzają w tym czasie są serwisy informacyjne.

- Badanie pokazało, że ludzie coraz więcej i więcej czasu spędzają online w godzinach pracy, ale także mniej czasu poświęcają na inne media, by uzyskać z nich informacje o bieżących wydarzeniach- komentuje Koro Castellano, prezydent OPA Europe. - Co nas szczególnie zaskoczyło to fakt, że ludzie coraz więcej spędzają czasu w internecie także w godzinach wieczornych, które dotychczas były zdecydowaną domeną telewizji.

W raporcie można przeczytać o kilku istotnych zmianach, jakie zaobserwowano w ciągu ostatnich 3 lat. Po pierwsze internet dominuje jako główne medium w godzinach pracy.

73% badanych przyznało, że codziennie korzysta z sieci. W 2004 r. 84% respondentów korzystało z internetu rano, a 44% w czasie tzw. primetime (godziny wieczorne). W 2007 r. odsetek osób będących online wieczorem wzrósł do 67%.

Reklamy w internecie jawią się badanym Europejczykom jako najbardziej innowacyjne oraz informacyjne. Co ciekawe, respondenci bardziej wierzą reklamom, jeśli te pojawiają się na stronie, której ufają.

http://www.opa-europe.org