Internet ciągnie brytyjski rynek reklamowy

Wydatki na reklamę online w Wielkiej Brytanii wzrosły o 41% w pierwszej połowie 2007 r. w stosunku do I półrocza ubiegłego roku, co daje internetowi 15% reklamowego tortu, wynika z opublikowanych dzisiaj badań IAB.

Internet Advertising Bureau (IAB) we współpracy z PricewaterhouseCoopers oraz World Advertising Research Centre przygotowało raport na temat brytyjskiego rynku reklamy internetowej. Wynika z niego, że wartość reklamy online za I półrocze wyniosła ponad 1,3 mld GBP, w ubiegłym roku w analogicznym czasie było to 900 mln GBP.

Analitycy przewidują w raporcie, że w takim tempie rozwoju, na koniec 2007 r. wartość reklamy internetowej wzrośnie ponad 2-krotnie i osiągnie sumę 2,75 mld GBP (5,6 mld USD).

Co ciekawe, gdyby nie przychody z reklam online, wartość całego rynku reklamowego w Wielkiej Brytanii spadłaby w tym roku o 1,9% (ok. 147 mln GBP), a tak zanotowała wzrost o 3,1%. Analitycy podkreślają, że to właśnie dzięki internetowi brytyjski rynek reklamowy wciąż się rozwija.

W raporcie można przeczytać m.in. o bardzo dobrych wynikach, jakie osiągnęły w reklamie działania mailingowe. Ten sektor obejmuje prawie 12% całego rynku reklamy online.

- Ostatnie wyniki za I półrocze pokazują, że internetowy rynek reklamowy w Wielkiej Brytanii nadal się umacnia. Opublikowane badania udowadniają, że reklamodawcy coraz więcej wydają na reklamy w internecie i nie widać, by miało się to zmienić- mówi Nicki Lynas z PricewaterhouseCoopers.

Źródło: IAB