Internet będzie miał 20% rynku reklamy w USA

Według najnowszych prognoz firmy Outsell, wydatki na reklamę online w USA będą w tym roku stanowić aż 20% wydatków na reklamę w ogóle.

Wydatki na internet będą w tym roku o 18% wyższe niż w ubiegłym. Największy, 39% wzrost zanotuje reklama w wyszukiwarkach.

Wydatki na reklamę rozliczaną w modelu Pay-Per-Click spadną o 1%, natomiast wydatki na reklamę w modelu Cost Per Action wzrosną o 8%, a na wszelkiego rodzaju sponsoringi o 12%. Głównym powodem redukcji wydatków na reklamę PPC, jest nasilające się zjawisko fałszywych kliknięć.

Wydatki na telewizję, radio i filmy będą w tym roku niższe o 3,5%.

W ankiecie Outsell bierze udział 1100 marketerów z największych amerykańskich firm.

Więcej: Outsell (witryna w języku angielskim).