Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Internet World: podglądanie zachowań użytkowników

Jeszcze w tym roku ruszy kilka projektów, których celem będzie tzw. targetowanie behawioralne, czyli wykorzystywanie informacji o zachowaniach i upodobaniach internautów w przygotowywaniu kampanii reklamowych. Nie trzeba mówić, że takie przedsięwzięcie i to zakrojone na szeroką skalę opracowało m.in. Google.

Projekt z tej dziedziny - jak poinformował nas James Cashmore szef działu rynkowego w Google - jest w fazie finalizowania testów w Stanach Zjednoczonych i w najbliższym czasie uruchomiony zostanie również w Europie.

Google ma potężne narzędzie, by badać zachowania rzesz swoich użytkowników. Dzięki wyszukiwarce może poznać, jakie słowa kluczowe wpisujemy najczęściej - tym samym która dziedzina interesuje nas najbardziej, jakie strony odwiedzamy oraz co planujemy zakupić. Te - jakże istotne dane o nas - właściciele wyszukiwarki zamierzają wykorzystać do bardziej precyzyjnego podsuwania nam reklam.

Zresztą nie tylko Google interesuje się zagadnieniami tzw. targetowania behawioralnego. Temat ten poruszało kilka innych firm zajmujących się internetowym marketingiem. W precyzyjnym dotarciu z reklamą do użytkownika, którego zachowania i preferencje znamy tkwi przyszłość branży reklamowej online - zaznaczył w swojej prezentacji Danny Meadows-Klue, współzałożyciel i były prezes Interactive Advertising Bureau.