Internet World: czas na wideoblogi
- Anna Meller,
- 15.06.2005, godz. 08:27
Internet stanie się coraz bardziej multimedialny i w tą stronę powinni kierować się wszyscy dostawcy treści online - taka myśl przebrzmiewała w większości prezentacji przedstawicieli branży internetowej, którzy omawiali najnowsze trendy rynkowe podczas pierwszego dnia targów Internet World w Londynie.
Bezwzględny nacisk musi być skierowany na trzy rzeczy: obraz, wideo i streaming - zaznaczał Paul Smith, dyrektor techniczny Cantos Communications - Użytkownicy poszukują takich treści coraz częściej, a zadaniem wydawców jest poprawne przygotowanie multimediów do pobrania.
Paul Smith nie był jedyną osobą, która omawiała znaczenie treści multimedialnych dla rozwoju sieci. Damian Jennings, E-media manager w wydawnictwie Penton, wskazywał na próby wykorzystania obrazu wideo w blogach. W tej chwili Microsoft przygotowuje platformę umożliwiającą użytkownikom umieszczanie komentarzy na swoich blogach w postaci wideo - wyjawił - To z pewnością będzie rewolucja.
Jako przykład wykorzystania multimediów w portalu publicznym wskazano projekt przygotowany przez CrossRail, spółkę, która zajmuje się przebudowaniem systemu transportowego w stolicy Wielkiej Brytanii i stworzeniem nowej sieci połączeń. Pracownicy logujący się do nowopowstałego portalu mają możliwość zapoznania się z dźwiękowymi wersjami oświadczeń, pobrania nowych planów budowy, przejrzenia filmów z symulacjami działania nowej linii.
Internet World jest coroczną wystawą branży internetowej, która ma miejsce w Earl's Court w Londynie. W tym roku na targach zaprezentowało się 140 wystawców.
Więcej o targach:
http://www.internetworld.co.uk/