Internautów przybywa powoli

Z badań NetTrack, przeprowadzonych pod koniec czerwca br. wynika, że z Internetu korzysta 21,1% Polaków w wieku od 15 do 75 lat, czyli 6,29 mln osób (minimalnie więcej niż miesiąc wcześniej).

SMG/KRC Poland Media SA., prowadzące badania NetTrack zbadało również popularność polskich stron internetowych. Sondaż wykazał, że najpopularniejszym portalem nadal pozostaje Onet.pl, który przynajmniej raz w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło aż 76,9% badanych. Na drugim miejscu uplasowała się Wirtualna Polska (z wynikiem 64,1%), trzecia była Interia. Następnymi w rankingu okazały się: Gadu-Gadu (27,4%), Google (18,6%) oraz Gazeta.pl (14,5%).

Okazuje się, że ponad połowa badanych Polaków korzysta z Internetu w domu. Jedynie 24,6% osób zapoznaje się z zasobami Sieci w pracy, w szkole lub na uczelni. Natomiast 18,8% korzysta z kawiarni internetowych, a niecałe 15% przychodzi posurfować w Internecie do znajomych.

Badanie NetTrack realizowane jest metodą face-to-face w sposób ciągły przez wszystkie miesiące w roku. Łącznie w każdym miesiącu przeprowadzonych jest około 7 tysięcy wywiadów, co przy ponad 15% penetracji internautów w populacji oznacza dotarcie do ponad 1000 użytkowników Internetu miesięcznie. Badanie Net Track jest integralną częścią pakietu badań medialnych prowadzonych przez SMG/KRC.

Wyniki NetTracka podała Polska Agencja Prasowa.