Internauci z Azji najbardziej zaangażowani
- Piotr Zalewski,
- 10.04.2007, godz. 11:05
ComScore po raz pierwszy prezentuje listę najpopularniejszych światowych witryn ze względu na zaangażowanie użytkowników. Firma badawcza mierzy je za pomocą miar opierających się na wskaźniku wizyt. Pierwsze miejsce w takim rankingu zajmują witryny koerańskie, a drugie i trzecie - chińskie.
W rankingu bazującym na średniej liczbie wizyt na odwiedzającego (visits per visitor) dominują serwisy azjatyckie.
W lutym br. najpopularniejsze witryny tego typu należały do NHN Corporation (47 miejsce jeśli chodzi o liczbę użytkowników). To koreańska firma, która jest m.in. właścicielem serwisu HangGame.com, z grami online, portalu Naver oraz portalu dla dzieci Junion Naver.
Na drugim miejscu uplasowały się serwisy chińskiej firmy Tencent (21 miejsce pod względem liczby użytkowników), producenta najpopularniejszego w Azji komunikatora "QQ", właściciela serwisu z pocztą e-mail, serwisu z grami online oraz portalu rozrywkowego.
Trzecie miejsce również należy do gracza nieznanego w Polsce. Rising.com.cn (89 miejsce pod względem liczby uzytkowników) jest witryną należącą do producenta oprogramowania antywirusowego Rising China.
Na czwartym miejscu znalazły się serwisy Google, a na piątym Microsoftu. Ósme miejsce przypadło niemieckiej firmie United-Internet, właścicielowi portali GMX.de oraz Web.de.
Jeśli chodzi o najpopularniejszych graczy ze względu na liczbę użytkowników, to na pierwszym miejscu w lutym były serwisy Microsoftu z 739 mln Unique Visitors, na drugim Google (503 mln Unique Visitors), a na trzecim Yahoo! (z 458 mln Unique Visitors).
Więcej o nowej metodyce badań comScore tutaj.