Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Internauci w Polsce: minimalny wzrost

Z badania Interbus przeprowadzonego przez TNS OBOP wynika, że w grudniu minionego roku liczba internautów w Polsce wyniosła 7,2 mln. To jedynie o 100 tys. osób więcej w porównaniu z listopadem 2003 roku. Najbardziej rozpoznawalnymi markami internetowymi są Onet, Wirtualna Polska oraz Interia. W grudniu PC World ponownie pokonał Chipa.

Odsetek internautów, czyli użytkowników, którzy przynajmniej raz w miesiącu skorzystali z Internetu, wyniósł dwa miesiące temu 29% populacji powyżej 15 roku życia – a to dało liczbę 7,2 mln osób. To niewielki wzrost w porównaniu z danymi z listopada i trzeciego kwartału 2003 roku (dane za te okresy wyniosły odpowiednio: 7,1 mln i 6,7 mln internautów).

Najbardziej znanymi markami internetowymi okazały się znowu portale. Na pierwszym miejscu uplasował się Onet (znajomość wspomagana na poziomie 96,3%), a kolejne zajęły: Wirtualna Polska (90,9%) oraz Interia (78.5%).

W porównaniu z listopadem 2003 roku nastąpiło znaczne zmniejszenie wskaźników znajomości wspomaganej serwisów Panorama Firm (o 5,4%), Radio Zet (o 4,5%) oraz portalu Gazeta wraz z serwisem Wyborcza (o 4,2%).

Internauci w Polsce: minimalny wzrost

Interbus grudzień 2003

Wzrosła natomiast rozpoznawalność marki Telekomunikacji Polskiej oraz operatora telefonii komórkowej Idea.

Lekkie zmiany nastąpiły również w zestawieniu serwisów komputerowych. Spadek w porównaniu z listopadem 2003 roku odnotowała strona Komputer Świata (o 3,3% w dół). Tym samym w grudniowym rankingu znajomości wspomaganej uplasowała się dopiero na 21 pozycji (spadek o 2 miejsca w porównaniu z listopadem). Witryna PC World podskoczyła o jedno miejsce wyżej – zajmuje 23 miejsce z wynikiem 17,5%. Chip znajduje się na 24 pozycji (16,5%). Trzydzieste miejsce w grudniu przypadło Computerworldowi (9,4%). Zaskakuje fakt, że w badaniu wciąż pojawia się marka PC Kuriera. Pismo nie jest publikowane już od kilku miesięcy, a dalej pojawia się w zestawieniach.

Na koniec podkreślmy, że wszystkie prezentowane wyniki to rezultaty badania deklaratywnego wspomaganej znajomości portali i serwisów. Badanie przygotowuje TNS OBOP.