Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Internauci ślepi na banery?

Ślepi są nie tylko ci, którzy używają rozszerzeń do przeglądarek, dzięki którym reklamy są blokowane. Według Nielsen/Norman Group ślepi są też internauci, którym reklamy poprawnie się wyświetlają. Koncentrują się na właściwej zawartości strony, którą oglądają, a reklam zwyczajnie nie zauważają.

Badanie eye-trackingowe przeprowadzone przez Nielsen/Norman Group dowiodło, że internauci są szczególnie "ślepi" na reklamy banerowe. Reklamy tekstowe są czytane nieco częściej.

Użytkownicy internetu w szczególności nie zauważają tych reklam, które w zamierzeniu twórców miały specjalnie przyciagać ich wzrok, czyli krzykliwych, wykonanych we Flashu. Unikają też takich, które nie mają związku z treścią strony.

Niemniej firma, która przeprowadziła badanie, nie przekreśliła całkowicie sensu reklam graficznych. Szanse mają te proste reklamy - przykładowo białe napisy na czerwonym tle. Kara Pernice Coyne doradza też, by były możliwie krótkie, tekstowe, posługiwały się prostym logo i były związane z treścią strony, na jakiej się pojawiają.

Prezes IAB, Greg Stuart skomentował wyniki tego badania dla serwisu ClickZ - Tysiące innych badań dowodzą, że internetowa reklama jest skuteczna, a w większości wypadków jest medium najskuteczniejszym i najtańszym w media-miksach.

Badanie Nielsen/Norman Group zasiało wątpliwości w kwestii skuteczności reklam graficznych, jednak potwierdziło siłę płatnych odnośników. Internauci rzeczywiście je dostrzegają i to nie tylko pierwszy, lecz kilka.

Więcej informacji przytacza serwis ClickZ;

Więcej o badaniach eye-trackingowych

Eye-tracking czyli jak błądzi wzrok

Internet - "nie dla idiotów"