Internauci sądzą, że Biedronka sponsoruje Euro 2012
-
- Konrad Budek,
- 11.04.2012, godz. 16:10
Pośród oficjalnych sponsorów Euro 2012 pytani najczęściej wymieniają Coca-Colę, Biedronkę, Wedla i Warkę. Tylko dwie z tych firm faktycznie sponsorują mistrzostwa Europy w piłce nożnej.

Więcej o Euro 2012:
Wyniki nie pozostawiły złudzeń. Drugie (Biedronka) i czwarte (Warka) miejsce zajmują marki, które nie sponsorują mistrzostw, tylko polską reprezentację, a ich kreacje reklamowe odwołują się do piłki nożnej i ducha sportowej rywalizacji.
W zestawieniu Warka wyprzedza Carlsberg o dwa miejsca, mimo że to Carlsberg jest oficjalnym sponsorem. Uzyskanie tej pozycji było tym trudniejsze, że wyłącznie oficjalni sponsorzy mają prawo używać w swoich materiałach reklamowych logotypów i haseł zarezerwowanych dla imprezy.
Wielkim zwycięzcą zestawienia jest Biedronka, oficjalny sponsor reprezentacji Polski, która jest drugą najsilniej kojarzoną z mistrzostwami marką.
Zdaniem Jerzego Ciszewskiego, prezesa agencji PR Ciszewski MSL Biedronka doskonale wykorzystuje swoją rozbudowaną sieć dystrybucji i bardzo pomysłową kampanię. Jednocześnie Biedronka eksponuje swoją markę razem z oficjalnymi sponsorami Euro 2012 takimi jak Carlsberg i Coca-Cola, dzięki czemu buduje szczelną sieć, w którą łapie uwagę ludzi i tym samym buduje doskonałą strategię komunikacyjną.
Tam gdzie są zwycięzcy, tam są i przegrani. Mimo że Bank Pekao SA sponsoruje mistrzostwa, podobnie jak Continental, Canon, Sharp i Kia, nie został wymieniony nawet przez 1 proc. badanych.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.03 - 25.03 na reprezentatywnej grupie 750 Polaków w wieku 15-50 lat.

Dodaliśmy wypowiedź Jerzego Ciszewskiego.