Internauci nie chcą płacić

Wydawcy internetowi, którzy liczą na dywersyfikację przychodów i z nadzieją patrzą na płatne treści, mogą się czuć zaniepokojeni najnowszym raportem JupiterResearch. Co prawda internauci coraz częściej płacą za treści w internecie, ale ich gotowość nie jest w stanie sprostać apetytowi wydawców.

Jedynie 5% więcej internautów zapłaciło za treści udostępniane w internecie w porównaniu do ubiegłego roku. Zdecydowana większość - bo 64% - badanych nie ma jednak zamiaru i nigdy dotąd nie zapłaciła za treści w internecie. Jedynie 31% ma takie doświadczenie za sobą.

Wydawcy mogą liczyć na stały, choć powolny wzrost przychodów z tego źródła. W tym roku w Stanach Zjednoczonych, według prognozy JupiterReseach, do ich kieszeni wpadnie 31% więcej niż w ubiegłym, czyli około 3,8 mld USD. W 2010 roku mogą zaś liczyć na przychody wielkości 8,9 mld USD. Jeśli jednak wykluczyć tak obiecujące treści jak gry i muzykę, które też należą do kategorii płatnych treści, okazuje się, że wzrost będzie mniej dynamiczny. W bieżącym roku internauci zapłacą za nie 2,1 mld USD, zaś w 2010 roku 3 mld USD.

Zwiększaniu się wydatków na płatne treści sprzyjać ma coraz większa dostępność szerokopasmowego internetu, który coraz większej liczbie użytkowników umożliwi wykorzystanie treści audio i video.